Vi hjelper deg gjerne! Fyll ut skjemaet, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.
99% av alle nordmenn mellom 12 og 49 år, eier en smarttelefon. Globalt har over 7 milliarder mennesker en mobiltelefon, noe som gjør at SMS-kanalen blir et godt verktøy for kommunikasjon. Takket være det store potensialet for tekstmeldinger, så benytter salgsgrupper i mange bransjer det. Men, du MÅ ha en SMS-leveringsstrategi for å øke salget.
Se for deg at kundene dine har sluttet seg til kundeklubben din. Forhåpentligvis for interessante tilbud, informasjon, rabatter og kuponger. Kanskje du har en integrert SMS-funksjon i CRM-systemet for å holde oversikt over kundeemner og potensielle forretningsmuligheter. Men hvordan lukker du avtalen med kunden?
Tekstmeldinger er den manglende lenken i salgskommunikasjonen. Bruk SMS til å ha relevante samtaler med potensielle kunder for å bygge tillit som øker kjøpsbeslutningen. De fleste nordmenn eier en smarttelefon, som kreves hvis du skal åpne en lenke. Med en link som er inkludert i meldingen får du høyere konverteringsfrekvenser, i henhold til vår erfaring.
Det kan ikke lenger overraske deg at 76% av dagens forbrukere forventer å fokusere på hans/hennes individuelle behov i stedet for dine løsninger. I stedet for å sende en annen e-post for å sjekke statusen til din potensielle kunde, har du mulighet til å være så mye mer personlig via en SMS. Det gjør det mulig for deg å skape tillit, som en selger eller rådgiver du kan stole på.
Oppfølging av boliglån:
Konsumenter i dag sammenlikner tjenester og produkter før kjøpsbeslutninger. 82% av dagens forbrukere ser minst fem innholdsinnlegg fra den de til slutt kjøper fra. Sørg for å dele relevant innhold på utvalgte tidspunkter for å engasjere kunden og drive h*n inn i virksomheten.
Kontinuerlig, nyttig oppfølging:
Bedrifter blir 67% bedre på å få forbrukere til å konvertere til et salg dersom markedsførings- og salgsavdelingen jobber sammen. Sørg for at selgerne mottar nyhetsbrevet som kundene dine mottar. En selger kan da bruke nyhetsbrevet som grunn til å følge opp en potensiell kunde og virksomhet.
SMS for å engasjere seg for aktivitet:
Hvis du sender tre eller flere passende tekstmeldinger etter kontakt har blitt gjort med prospektet, kan du øke konverteringsfrekvensen med opptil 300%. Pass på at du samtidig baker SMS inn i salgsprosessen, for å ta raskere avgjørelser.
SMS etter et møte:
Å holde kontakten med relevant industriinformasjon kan hjelpe deg med å demonstrere troverdighet og kunnskap, og være en strategisk måte å styrke fremtidige relasjoner på.
Du bruker sannsynligvis flere kommunikasjonskanaler for å øke konverteringene. Ved å sende en SMS viser du at du har viktig informasjon som du vil at personen skal motta direkte. For at mottakeren skal ta tilbudet, må du sørge for at meldingen er kort og klar, og med et tilbud som er direkte anvendelig.
SMS for konvertering
Ved å sende SMS til potensielle kunder under salgsprosessen, er det 40% mer sannsynlig å lykkes i å skape en bedrift. Innholdet, timingen og antall SMS må imidlertid være relevant for kunden. Faktisk kan en nåværende og relevant tekstmelding gjøre at en potensiell kunde bestemmer seg for å kjøpe nå eller senere – eller aldri. SMS hjelper salgsavdelingen til å selge mer når den brukes strategisk til salgsprosessen.
Les mer om kommunikasjon med potensielle kunder via LINK Conversations her.
1. Svenskarna och internet: Iphone vanligaste mobilen
2. Salesforce blog: Reasearch shows customer loyalty hangs in the balance
3. HubSpot: 75 Key sales statistics that’ll help you sell smarter in 2019
4. Marketo: Dynamic duo: Close more deals with sales and marketing alignment
5. MarketingProfs: Texting prospects (at the right time) boosts conversion
6. Customer Think: 45 texting statistics that prove businesses need to take SMS seriously