Kontakt oss

Kontakt oss

Vi hjelper deg gjerne! Fyll ut skjemaet, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
Kontakt oss

B2B-markedsføring på mobilen

11 september 2019
Share:

Hvorfor bruke mobiltelefonen til markedsføring?

B2B-markedsføring på mobil blir stadig viktigere. Visste du at hele 52% av all internettrafikk i verden kommer fra mobiltelefoner? Mobiltelefoner har en åpenbar tilstedeværelse hos forbrukerne, med en penetrasjonsgrad på 82% i B2C-sektoren. I følge en undersøkelse gjort av The Boston Consulting Group (BCG), så er opptil 50% av søkene i B2B-sektoren gjort på smarttelefoner, og dette forventes å øke til 70% i 2020.

Mobil B2B kommunikasjon – ikke bare en trend

For ikke å gå glipp av potensielle kunder er det viktig at nettsiden din er tilpasset mobil. I følge BCG vil B2B-kjøpere bruke sine mobiltelefoner rundt tre timer om dagen innen 2020. Mobilbruk i arbeidstiden fokuserer på søk og undersøkelser av produkter og tjenester. Tall viser også at viktige forretnings- og innkjøpvalg tas via mobil. I økende grad vil det fokuseres på prosesser relatert til kundereisen for de private B2B-kjøpene – de som ønsker å få den riktige informasjon digitalt før de kontakter selskapet.

«Mobiltelefonsøk strømlinjeformer og forkorter hele kjøpsprosessen«, sier BCG.

For noen år siden begynte Google å tilby muligheten til å indeksere mobilversjonen over den klassiske skrivebordsversjonen, noe som gjorde det enda tydeligere at mobil er et viktig verktøy. Mobile enheter anses nå som den viktigste måten å oppdage potensielle leverandører og fremtidige tjenesteleverandører.

Nå dem med SMS

SMS lar deg opprettholde kontinuerlig kontakt med kundene dine, og det er spesielt nyttig for rask og direkte B2B kommunikasjon.

  • Send påminnelser om viktige datoer
  • Informer om konferanser og events
  • Send ut oppdateringer øyeblikkelig
  • Gi alle detaljer gjennom en direkte lenke

I B2B blir SMS-kommunikasjon sterkere, ettersom den gir direkte og effektiv interaksjon med kundekretsen. Det er viktig å huske at B2B-markedsføring og kommunikasjon er forskjellig fra B2C, ettersom B2B-kunder foretrekker informasjon og assistanse fremfor kortsiktige kampanjer og tilbud. Det er viktig at kommunikasjonen med kundene bidrar til verdifull informasjon og innsikt, og samtidig fremskynde kjøperens beslutning om å kjøpe et bestemt produkt eller en tjeneste. Og selvfølgelig skal disse SMSene alltid skrives med en profesjonell stemme, for å gi en eksklusiv følelse og skape merverdi for mottakeren.

Fordeler med å benytte mobilen til B2B markedsføring:

  • Størstedelen av all internettrafikk skjer på mobilen
  • En økende andel av kjøp skjer via mobiltelefonen
  • SMS-kommunikasjon gir rask og effektiv kontakt direkte med potensielle leads og kunder
  • 90% av all SMS blir lest innen tre minutter
  • SMS-markedsføring stoppes ikke av SPAM-filtrer 

 

Les mer om utsendelse av markedsføring med SMS her.

 

Kilder:

Kontakt oss

LINK Mobility er Europas ledende leverandør innen mobilkommunikasjon og er spesialister på meldinger, digitale tjenester og intelligent dataanvendelse.

Protected by reCAPTCHA.
Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mer inspirasjon

Other sites