Kontakt oss

Kontakt oss

Vi hjelper deg gjerne! Fyll ut skjemaet, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
Kontakt oss

Black Friday

12 oktober 2020
Share:

Det er på tide å begynne å tenke på hvordan din merkevare kan dra nytte av Black Friday. For dine kunder betyr denne dagen rabatter, tilbud, kampanjer, kuponger og utgifter. For deg gir denne dagen enorme muligheter for markedsføring, trafikk, kundelojalitet og salg.

 

Black Friday

I 2019 ble det brukt 11,9 milliarder dollar på netthandel – en økning på 20,2% fra 2018. (Black Friday) Ifølge NRF var det flere som handlet på nett i 2019, sammenlignet med fysisk salg i butikk. Henholdsvis 142,2 millioner mot 124 millioner. Teknologien har en større rolle nå, enn noen gang. I november og desember 2019 kom over halvparten av trafikken fra smarttelefoner og over 50% av kjøpene kom fra datamaskiner. (Adobe Analytics)

             Desktop                        Smartphone                         Tablet

 

Historien

Black Friday begynte i USA på 1960-tallet og startet julehandelen etter Thanksgiving. Populariteten steg da forhandlerne innså at de kunne tiltrekke seg store folkemengder mot spesialpriser. Opprinnelig besto dagen av butikker som åpnet tidlig og kunder som sto lenge i kø for å komme inn først og dra nytte av tilbudene. Etter som årene har gått unngår folk de lengste køene og de største folkemengdene, de velger heller å handle på nett.

 

Hva betyr dette for deg?

En av de beste måtene å nå kunder og potensielle kjøpere på er via SMS. SMS har en åpnings rate på 98% og svarprosent på 45%.(interne data) En kampanje med SMS betyr at det kommer flere kunder i butikk, mer trafikk til ditt nettsted, og med gode tilbud – flere kjøp!

Basert på overnevnte Adobe-statistikk kan du anta at dine kunder ser på tilbudene på telefonen og deretter flytter over til datamaskinene for å gjennomføre kjøpene. SMS er et flott utgangspunkt for å lokke kunder med Black Friday-tilbud.

Fredrik Nyman, CCO i LINK Mobility sier, «Black Friday is an exciting time for anyone that works with customer communications and marketing. At LINK Mobility, we’ve seen this holiday grow to immense proportions and become something of a ‘black week.’ This year, brands will have to take into account more channels than before to maximize returns on their mobile messaging. From now until the end of November, we’ll have many interesting dialogues and creative discussions on how brands can reach through the communication chaos that is sure to dominate Black Friday to stay in touch with their customers. Connecting with customers is especially important this year with the COVID-19 crisis, and what better way to get business back up and running and connect with customers than with Black Friday messages.»

 

Mobil kundeklubb
Trykk på bildet for å lese artikkelen «slik forbereder du din kundeklubb for Black Friday», her finner du også filmen «kundekommunikasjon på mobil».

I 2019 sendte LINK Mobility 85 millioner tekstmeldinger over hele verden, på Black Friday.
Ta kontakt med oss i dag – så hjelper vi deg med din strategi! 

Se vår Facebook Live med tema «Black Friday» her!

Kontakt oss

LINK Mobility er Europas ledende leverandør innen mobilkommunikasjon og er spesialister på meldinger, digitale tjenester og intelligent dataanvendelse.

Protected by reCAPTCHA.
Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mer inspirasjon

Other sites