Kontakt oss

Kontakt oss

Vi hjelper deg gjerne! Fyll ut skjemaet, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
Kontakt oss

B2B-markedsføring på mobilen

11 september 2019
Share:

Hvorfor bruke mobiltelefonen til markedsføring?

B2B-markedsføring på mobil blir stadig viktigere. Visste du at hele 52% av all internettrafikk i verden kommer fra mobiltelefoner? Mobiltelefoner har en åpenbar tilstedeværelse hos forbrukerne, med en penetrasjonsgrad på 82% i B2C-sektoren. I følge en undersøkelse gjort av The Boston Consulting Group (BCG), så er opptil 50% av søkene i B2B-sektoren gjort på smarttelefoner, og dette forventes å øke til 70% i 2020.

Mobil B2B kommunikasjon – ikke bare en trend

For ikke å gå glipp av potensielle kunder er det viktig at nettsiden din er tilpasset mobil. I følge BCG vil B2B-kjøpere bruke sine mobiltelefoner rundt tre timer om dagen innen 2020. Mobilbruk i arbeidstiden fokuserer på søk og undersøkelser av produkter og tjenester. Tall viser også at viktige forretnings- og innkjøpvalg tas via mobil. I økende grad vil det fokuseres på prosesser relatert til kundereisen for de private B2B-kjøpene – de som ønsker å få den riktige informasjon digitalt før de kontakter selskapet.

«Mobiltelefonsøk strømlinjeformer og forkorter hele kjøpsprosessen«, sier BCG.

For noen år siden begynte Google å tilby muligheten til å indeksere mobilversjonen over den klassiske skrivebordsversjonen, noe som gjorde det enda tydeligere at mobil er et viktig verktøy. Mobile enheter anses nå som den viktigste måten å oppdage potensielle leverandører og fremtidige tjenesteleverandører.

Nå dem med SMS

SMS lar deg opprettholde kontinuerlig kontakt med kundene dine, og det er spesielt nyttig for rask og direkte B2B kommunikasjon.

  • Send påminnelser om viktige datoer
  • Informer om konferanser og events
  • Send ut oppdateringer øyeblikkelig
  • Gi alle detaljer gjennom en direkte lenke

I B2B blir SMS-kommunikasjon sterkere, ettersom den gir direkte og effektiv interaksjon med kundekretsen. Det er viktig å huske at B2B-markedsføring og kommunikasjon er forskjellig fra B2C, ettersom B2B-kunder foretrekker informasjon og assistanse fremfor kortsiktige kampanjer og tilbud. Det er viktig at kommunikasjonen med kundene bidrar til verdifull informasjon og innsikt, og samtidig fremskynde kjøperens beslutning om å kjøpe et bestemt produkt eller en tjeneste. Og selvfølgelig skal disse SMSene alltid skrives med en profesjonell stemme, for å gi en eksklusiv følelse og skape merverdi for mottakeren.

Fordeler med å benytte mobilen til B2B markedsføring:

  • Størstedelen av all internettrafikk skjer på mobilen
  • En økende andel av kjøp skjer via mobiltelefonen
  • SMS-kommunikasjon gir rask og effektiv kontakt direkte med potensielle leads og kunder
  • 90% av all SMS blir lest innen tre minutter
  • SMS-markedsføring stoppes ikke av SPAM-filtrer 

 

Les mer om utsendelse av markedsføring med SMS her.

 

Kilder:

Kontakt oss

LINK Mobility er Europas ledende leverandør innen mobilkommunikasjon og er spesialister på meldinger, digitale tjenester og intelligent dataanvendelse.


Mer inspirasjon

Other sites