Kontakt oss

Kontakt oss

Vi hjelper deg gjerne! Fyll ut skjemaet, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
Kontakt oss

Markedsføring på mobil – derfor bør du bruke SMS

1 oktober 2019
Share:

Alder + tech = sant

Mobil markedsføring er fortsatt et relativt nytt fenomen. Den aller første SMS ble sendt 3. desember 1992, og siden har mye skjedd. Vi er overbevist om at mobil er riktig kanal for markedsføring, og vi forteller hvordan fremtiden for digitalisering og mobilkommunikasjon er spådd!

Millenials-generasjonen er mer aktiv enn noen annen generasjon når det gjelder teksting, men samtidig viser flere og flere rapporter at eldre generasjoner over hele verden i økende grad bruker ny teknologi. Med en verdensbefolkning som blir eldre og bedre på teknologi, kan det være kostbart å ignorere de eldre generasjonene. Vi har hjulpet kunder med mobilmarkedsføring mot eldre målgrupper, som har gitt svært gode resultater.

Bruken av internett og smarttelefoner øker med alderen over hele verden. Amerikansk forskning viser at 73% over 65 år bruker internett, mot 14% i 2000. Rapporten SSB kom med for året 2018, viser at 79% av gruppen 66-75 år bruker internett på mobilen.

Mobil markedsføring for å nå kundene dine der de er

Bruken av mobiltelefoner øker og vi har tidligere nevnt at 52% av all verdens internettrafikk kommer fra mobiltelefoner, men visste du at SMS har 209% høyere svarprosent enn for eksempel telefonsamtaler eller mail?

  • 92% bruker mobiltelefonen mens de besøker butikker
  • 81% bruker mobilen under restaurantbesøket
  • 89% ser på mobilen mens de ser på TV
  • 87% oppgir at de har mobiltelefon i nærheten døgnet rundt
  • 95% har tilgang til en smarttelefon i Norge

Tilgangen har økt med 22 prosent på bare ett år. Uansett hvilken målgruppe du har, er sjansen stor for at du vil nå flere mennesker hvis du bruker mobil markedsføring!

Digitalisering har positiv innvirkning

Forskning fra Lenovo, en av verdens største PC-produsenter, viser at teknologi får folk til å føle seg yngre. Undersøkelsen er basert på 15 000 individer fra hele verden, og resultatene viser blant annet at 40% føler at teknologi får dem til å føle seg 11 år yngre. Dette tallet var enda høyere i Kina, hvor 70% opplever at teknologi forenkler kommunikasjon mellom ulike generasjoner.

Digitalisering intensiverer forholdet mellom næringsliv og forbruker. Fokuset skifter til utveksling, samhandling og kommunikasjon. Den økte forståelsen av forbrukeratferd resulterer i personlig kundekommunikasjon, som igjen fører til økt forbruk. Med mobiltelefonen som hovedverktøy for internettrafikk viser forskning at flere selskaper bør og vil investere i mobil markesføring.

Har du ikke med SMS i din markedsføringstrategi?

Da bør du planlegge det – for konkurrentene dine har det garantert!

Les mer om våre produkter her.

Kontakt oss

LINK Mobility er Europas ledende leverandør innen mobilkommunikasjon og er spesialister på meldinger, digitale tjenester og intelligent dataanvendelse.


Mer inspirasjon

Other sites