Kontakt oss

Kontakt oss

Vi hjelper deg gjerne! Fyll ut skjemaet, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
Kontakt oss

Slik forbedrer du SMS-kampanjen!

14 november 2019
Share:

Dessverre er det ganske ofte slik at en ellers utmerket SMS-kampanje ikke leverer ønsket resultat, selv om det har alle forutsetninger. Det skjer hos både store og små selskaper. Men hvorfor? Svaret er at kampanjene ikke er planlagt og utført riktig. Nedenfor er en sjekkliste som kan hjelpe deg i gang med din mobil markedsføringen og hvordan du kan holde den i gang.

Planlegg SMS-sending

Bli kjent med kundene dine og se hva som fungerer best for din bedrift. Gjør A/B-tester med mindre grupper for å se hvilke tidspunkter SMS-en sender best og hvilke meldinger kundene blir trigget av.

Når du setter en strategi for utsendingene dine, kan du designe og planlegge kampanjen. Planlegg å sende SMS-meldinger måneder fremover, men analyser dataene etter hver utsending for å finjustere de neste kampanjene. Hvis du ønsker å få inspirasjon til fremtidige kampanjer, kan et årshjul – som det nedenfor – hjelpe deg med å planlegge nåværende utsendelser!

Sjekkliste for SMS-kampanjen din:

  • Ansvar? Velg en person som er ansvarlig for alle markedsføringsoppgaver, slik at du har en person som har oversikt på kampanjen for oppfølging, endring osv.
  • Mål? Øke salget, få flere potensielle kunder eller utvide kundeklubben din? Et tydelig mål vil hjelpe deg å finne riktig publikum og budskap.
  • Angi KPIer! Bestem hvor mange kjøp, besøk på nettstedet eller kundeklubbregistreringer du vil nå gjennom SMS-kampanjen. Inkluder alltid KPIer i markedsføringsplanen din for å tydelig vise hva kampanjen genererer for selskapet og sammenligne alltid resultatene med en kontrollgruppe.
  • Budskap? Vil du øke medlemmers lojalitet eller kanskje tiltrekke nye kunder med riktig tilbud? Gjør det personlig og relevant for målgruppen din.
  • Kontinuitet? En gang i måneden eller to ganger i uken? Du vil sende riktig innhold til riktig kunde til rett tid – analysere tidligere kampanjer og gjøre kundeundersøkelser for å bli kjent med kundene dine.

Årshjul

Et årlig hjul er et taktisk verktøy som sammen med markedsføringsplanen kan støtte SMS-kampanjer. Planlegg SMS-kampanjene dine basert på sesong, temaer og merkedager, for eksempel i henhold til årets hjul:

Les mer om hvordan du effektiviserer mobilmarkedsføring her

 

Kontakt oss

LINK Mobility er Europas ledende leverandør innen mobilkommunikasjon og er spesialister på meldinger, digitale tjenester og intelligent dataanvendelse.


Mer inspirasjon

Other sites