Kontakt oss

Kontakt oss

Vi hjelper deg gjerne! Fyll ut skjemaet, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
Kontakt oss

Slik verver du kunder til kundeklubben din!

17 oktober 2019
Share:
Kundeklubber og lojalitetskonsepter blir stadig mer strategisk viktig i retailbransjen. Kundene i kundeklubben din kan du nå når som helst og dataene de legger igjen er gull når du skal tilpasse, segmentere og gjøre veivalg for fremtiden. For å skape en stor base må du gjøre det attraktivt nok å melde seg inn i lojalitetskonseptet ditt.  

Vi har hatt en prat med Amanda Dalålker, hun er Customer Success Manager og har tre råd til hvordan du kan verve flere kunder: 

  1. Synliggjør fordelene i alle kanaler, slik at jeg ser nytten av å være med
  2. Gode tilbud –Gjør det attraktivt nok  
  3. Eksklusivitet– medlemstilbud er kun for medlemmer 

 

Synliggjør 
Kundeklubben må synes over alt.  «Medlemspris» ved siden av vanlig pris er ofte et effektivt virkemiddel. Da er du også tydelig på at konseptet er eksklusivt. Verving «over disk» eller i forbindelse med betaling i nettbutikk er som regel det mest effektive.  


Gode tilbud
 
Når jeg velger å melde meg inn i en kundeklubb, er det som regel en transaksjon. Hvis tilbudet jeg kan få tilgang på ikke er godt nok, eller om verdiforslaget ikke treffer meg, opplever jeg kanskje ikke at det er verdt det.  Et godt tilbud må enten være generelt, slik at det treffer flest mulig. Ellers så bør du ha flere spesifikke tilbud for målgruppene du jobber med. Tilbud på komplementære varer kan være et godt virkemiddel dersom du ikke ønsker å gi rabatter på hele butikken.  


Eksklusivitet
 
Du må tørre å gjøre forskjell på de som er og ikke er medlemmer. Er man ikke medlem, får man heller tilgang til fordelene. Dersom jeg som sluttkunde kan få det samme tilbudet uansett, er det jo liten vits i være medlem. Eksklusivitet handler i denne sammenhengen like mye om å gi kunden følelsen av de får noe ekstra som andre ikke får. Det må ikke være rabatter. Det kan også være tilgang til Black Friday tilbud dagen før dagen, eller det kan være VIP-kvelder eller andre events 

 

Dersom alle punktene over er tilstede, har du alle forutsetninger for å lykkes med å hente nye medlemmer. Hvis noe mangler, tror vi du vil slite.  

  

Synlige fordeler + gode tilbud + eksklusivitet = Nye medlemmer  

 

Les mer om hvordan du kan berike dine utsendinger her: 

Kontakt oss

LINK Mobility er Europas ledende leverandør innen mobilkommunikasjon og er spesialister på meldinger, digitale tjenester og intelligent dataanvendelse.


Mer inspirasjon

Other sites