Kontakt oss

Kontakt oss

Vi hjelper deg gjerne! Fyll ut skjemaet, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
Kontakt oss
BLOG

CPaaS 101: Kundevalg og verdibasert prissetting

23 september 2021
Share:

CPaaS 101: Bryter ned kompleksiteten

CPaaS kan høres komplisert ut, men det trenger ikke å være det. Å få inn en erfaren og global CPaaS-leverandør gjør det enkelt å administrere omnikanalstrategier ettersom selskaper har full kontroll over sine kundeinteraksjoner og kommuniserer på kanalens valg for kundene. Med denne endringen i tankene, vil prissamlingen for CPaaS være en god indikator på hvordan CPaaS vil komme samfunnet generelt til gode.

I løpet av de neste to årene har jeg sterk tro på at CPaaS-leverandører som LINK vil se konkurransedyktige prisalternativer i markedet. CPaaS vil fortsette å modnes med nye use cases og muligheter for selskaper, noe som fører til økt verdi tilført markedet.

International Data Corporation spår at det globale CPaaS-markedet vil nå over 17 milliarder dollar innen 2023, med en sammensatt vekstrate på 39%. Kundens betalingsvillighet (WTP) vil øke etter hvert som verdien som gis til selskaper øker, for eksempel med:

  • Økt valg og kompleksitet ved å organisere en omnikanalstrategi
  • Kunde use cases dukker stadig opp og driver markedet.
  • Å ha kundeservice og kundeengasjement på kanalen som blir valgt av kunden, blir ikke omsettelig for merker.
  • Bedrifter krever en mer bærekraftig kommunikasjonsportefølje og konkurransefortrinn.
  • Selskaper anerkjenner verdien for organisasjonen av digital transformasjon og har den vinnende omnikanalstrategien med adopsjon av AI.

Veien videre: Fra skiftende markeder til tankesett

Etter hvert som markedet beveger seg fra A2P-meldinger til et CPaaS-miljø, vil det skje et utrolig skift i verdien vi kan tilføre kundenes virksomhet. Nye kanaler som RCS og WhatsApp lar oss løse nye forretningssaker, og på toppen tilbyr vi nye forretningsmodeller basert på verdi fremfor volum. Dette er gode nyheter for LINK og våre konkurrenter, ettersom salgsvolum automatisk fører til konkurranse basert på pris. Selv om dette kan virke fordelaktig for kundene, betyr dette at innovasjonen også er lav, og verdien blir oversett på bekostning av kostnaden.

Innovasjonen på vårt område blir noen ganger sammenlignet med å flytte fra svart-hvitt til farge-TV, men det er mer som å gå fra stereoradio til internett. Dette er det som gjør det nye kapitlet i CPaaS så spennende. Når vi kan se hvordan forbrukere samhandler med meldingene de mottar og nye måter å samhandle på er mulig, endrer verden seg dramatisk. Forretningsmodeller fremover vil være basert på verdi: konvertering til salg, klikkfrekvens, butikkbesøk, kupongbruk, NPS, etc. Dette fører til konkurranse om ekspertise og verdi fremfor pris alene; dermed driver innovasjon og gjensidig fortjeneste fremfor nullsumspillet vi har spilt fram til nå.

Selv om disse nye forretningsmodellene sikkert kommer med sine utfordringer, vil de også sette nye konkurranseregler: å sette verdi over pris. Og ved å gjøre det, er enorme vekstmuligheter i rekkevidde for oss og våre kunder!!

 

Skrevet av Guillaume Van Gaver, CEO, LINK Mobility Group


Mer inspirasjon

Other sites