Vi hjelper deg gjerne! Fyll ut skjemaet, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.
CPaaS står for Communications Platform as a Service. Kort sagt, CPaaS er en skybasert tjeneste som gjør det mulig for selskaper å legge til flere funksjoner og kanaler, for eksempel video, stemme, push og meldinger, til en bedriftsapplikasjon via APIer. Med CPaaS kan selskaper lage og tilby perfekt omnikanalkommunikasjon til sine kunder – raskt, enkelt og billig.
CPaaS åpner muligheten for bedrifter uavhengig av størrelse til å bruke kommunikasjonsløsninger, noe som gjør det enda enklere å kommunisere i kanalene forbrukeren ønsker å bruke.
Hvis vi skal dykke litt dypere inn i funksjonaliteten, kan selskaper med en CPaaS-leverandør bygge inn og bruke de mest ettertraktede kanalene og funksjonene uten å måtte bygge sin egen infrastruktur. Alt kan integreres via for eksempel APIer. På denne måten kan bedrifter skape et enhetlig og unikt front-end tilbud for sine kunder, der CPaaS er maskinen bak kommunikasjonsløsningen.
I følge Jacques Der Ohanian ved ALE er CPaaS en utrolig viktig faktor for selskaper som ønsker å skape bedre kundedialoger, spesielt i dagens samfunn når forbrukere aktivt undersøker før de tar kontakt eller kjøper. Med CPaaS får selskaper tilgang til en rekke APIer som gjør det mulig å ta kommunikasjon til neste nivå og utvikle sterkere kundeforhold.
CPaaS sikrer at din bedrift ikke trenger å utvikle egen infrastruktur for å komme i kontakt med kundene dine. Med CPaaS kan du forbedre kundeengasjementet ditt raskere, enklere, mer sikkert og til en lavere kostnad. Bygget på toppen av APIer, gjør CPaaS -portalen det mulig å administrere og bruke produkter og tjenester.
CPaaS kan høres komplisert ut, men det trenger ikke å være det. Å få inn en global og erfaren CPaaS-leverandør gjør det enkelt å administrere omnikanalstrategier, ettersom selskaper deretter har full kontroll over sine kundeinteraksjoner når de kommuniserer gjennom kundenes valgte kanaler. Med denne endringen i tankene, vil prissetting av CPaaS være en god indikator på hvordan CPaaS kan være til fordel for både samfunnet og bedrifter for øvrig.
“I løpet av de neste to årene tror jeg at CPaaS-leverandører som LINK Mobility vil se konkurransedyktige priser i markedet. CPaaS vil fortsette å modnes med nye bruksområder og muligheter for selskaper, noe som vil føre til økt verdi for markedet”, sier Guillaume Van Gaver, administrerende direktør i LINK Mobility Group.
Siden sommeren 2020 har LINK vært på en vekstreise med målet om å bli en av de ledende CPaaS-leverandørene. I løpet av et drøyt år har mye skjedd på den fronten takket være sterke integrasjoner med noen av de største CRM-systemene og viktige oppkjøp som har utvidet produktporteføljen vår og styrket vår ekspertise. I år ble LINK Mobility nylig rangert som en etablert leder av CPaaS-løsninger av Juniper Research.
Guillaume Van Gaver – Administrerende direktør i LINK Mobility Group
Vil du vite mer om hvordan CPaaS kan hjelpe deg, kontakt oss!!.