Kontakt oss

Kontakt oss

Vi hjelper deg gjerne! Fyll ut skjemaet, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
Kontakt oss

Dette bør du tenke på når du gjenåpner din virksomhet!

29 april 2020
Share:

Er du et av selskapene som gjenåpner i løpet av de neste ukene? Å holde kontakten og holde en kommunikasjonsflyt med eksisterende og potensielle kunder er viktigere enn noen gang. Du er også avhengig av at dine kunder tar alle forholdsregel og er klar over hvordan de kan være trygge både for sin egen skyld, men også dine og andre kunders skyld når de besøker deg.

Hvorfor bruke SMS som kommunikasjonskanal?

Ved gjenåpning er det mye informasjon, retningslinjer og forholdsregler både for virksomhetene og forbrukerne. Vi er avhengige av hverandre for å holde oss friske og trygge og følge de samme reglene. For å sikre at kundene dine er klar over retningslinjene i butikken din eller for tjenesten din, må du holde kontakten og sørge for at de får informasjonen du sender ut. SMS er en foretrukket kommunikasjonskanal for mange forbrukere. SMS har 209% høyere svarprosent enn e-post, noe som ikke bare betyr at du har en større sjanse for å nå dem, men også få svar hvis du trenger det. 94% har alltid telefonen med seg, og ettersom SMS har en gjennomsnittlig åpningsrate på 98%, kan du med høy sikkerhet vite at de mottar informasjonen. I gjennomsnitt leses SMS innen 3 minutter. Hvis du trenger å gjøre en rask endring av avtalen, betyr dette at du vil kunne nå dine kunder innen kort tid.

 

Hvordan kan du bruke SMS når du gjenåpner virksomheten?

Det er mange ting å ta hensyn til både fra et forretningsperspektiv og et kundeperspektiv når du åpner igjen. Forbrukerne må føle seg trygge, informerte og veiledet. Nedenfor kan du se eksempler på hvordan virksomheter bruker SMS når de gjenåpner eller forbereder seg til å gjenåpne i markedet.

 

Varsler

Med SMS kan du sende varslinger om nye åpningstider, hygienetiltak eller generelle retningslinjer for å komme inn i butikken din. Er du tvunget til å endre måten å drive virksomhet på? Eller har du ikke lov til å åpne igjen for kunder? Endre strategien din med eksempel klikk og hent og å bruke SMS for å informere om leveringstid, åpningstider og helseforholdsregler når de henter pakken.

 

Samle informasjon

 Be om svar eller samle informasjon om dine kunder før du åpner. Vil de besøke butikken din, eller foretrekker de andre shoppingmetoder? Eller er du nysgjerrig på hvordan de opplevde gjenåpningen din, om de følte seg trygge og om de hadde nok retningslinjer? Bruk SMS til å samle inn data om dine kunder for å forbedre kundetilfredshet blant dine kunder.

 

Belønne kunder

Bruk kuponger sendt via SMS for å tiltrekke nye og eksisterende kunder når du åpner på nytt. Du kan sende et tilbud som en tilpasset kupong og kombinere det med å sende viktig informasjon angående gjenåpningen din. Du kan også kombinere å samle informasjon om kundene dine og belønne dem med en kupong for å øke antall besøkende i butikken. Husk å informere dem om helse- og sikkerhetsinformasjon før du inviterer dem tilbake til bedriften.

 

Start en dialog

Er du ikke i stand til å åpne igjen helt ennå, men likevel ønsker å holde kontakten med dine kunder? Start en dialog! Du kan gi dem alternativer de kan svare på og samle informasjon om når du skal åpne igjen. Dialogen kan være angående hva kundene savner mest, hvilke tjenester de ønsker, om de ønsker hjemlevering av produkter eller vil prøve å klikke og hent.

 

Send hastende meldinger

Planla du å åpne igjen, men det ble utsatt? Send viktig informasjon på SMS. Det kan dreie seg om åpningstider, retningslinjer for forholdsregler eller hygienefaktorer. Med SMS har du 98% sjanse for at den åpnes og leses innen 3 minutter, og det er grunnen til at kommunikasjonskanalen er optimal for kritisk og viktig informasjon.

 

Hvordan SMS har blitt brukt av selskaper som går tilbake til den «normale» hverdagen.

Personlig pleietjenester:

Dette er en frisør som sender SMS for å koordinere walk-in-kunder for å opprettholde avstand og andre sikkerhetstiltak.

Hvis du jobber innen personlig omsorgstjenester, bruker du SMS for å informere om:

  • Retningslinjer for helse og hygiene
  • Antall besøkende tillatt i butikken
  • Retningslinjer for drop-in kunder

 

Retailbransjen:

Siden retailbransjen nå gjenåpner i mange forskjellige markeder, må de også kommunisere dette til kundene. For å tiltrekke seg kunder bruker de SMS for å gi rabatter eller kuponger.

Hvis du er en butikk som gjenåpner, bruk SMS for å informere om:

  • Åpningstider
  • Åpning på nytt
  • Betaling
  • Helsemålinger
  • Retningslinjer i butikken
  • Hjemleveringsmuligheter
  • Kuponger
  • Klikk og hent muligheter

 

Regjeringen og helsesektoren

Vi ser at flere og flere velger SMS som en viktig informasjonskanal til befolkningen. Denne har vi alle fått, og dette er et tydelig bevis på at selv i vanskelige tider så velger norske regjeringen som Folkehelseinstituttet og Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap SMS som en viktig kommunikasjonskanal med folket. I tillegg bruker små byer og kommuner SMS for å varsle innbyggerne. Husk at den slik varsling kan også brukes mot ansatte i din bedrift.

 

Vi jobber hver eneste dag for at du skal nå ut med ditt budskap, og vi er her om du har spørsmål, eller trenger hjelp til å kommunisere med dine kunder eller ansatte.Kontakt oss her  

 

Her er vår produktkatalog.

 

 

Kilder:

Kontakt oss

LINK Mobility er Europas ledende leverandør innen mobilkommunikasjon og er spesialister på meldinger, digitale tjenester og intelligent dataanvendelse.

Protected by reCAPTCHA.
Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mer inspirasjon

Other sites