Det er ikke alltid like lett å vite hva man skal ha med i en SMS. Her er noen tips som forhåpentligvis kan gjøre prosessen litt lettere.
Det er ikke alle tilbud som er for alle, så det vil ikke lønne seg å sende den samme SMSen til alle medlemmene deres. Sørg for å segmentere listene deres før dere setter i gang noen utsendelser.
Standardlengden for SMS er 160 tegn. Dette kan være et litt utfordrende format, men tenk at dere bare skal få med den aller viktigste informasjonen – hvis noe uteblir, kan dette føyes til med en enkel landingsside.
Det kommer alltid en dag hvor noen ikke lenger vil være medlem, og det er helt greit. Det er bedre at utmeldingen er enkel enn at kunden skal irritere seg over å få en haug med meldinger de ikke vil ha – det fører til et dårlig rykte. Derfor bør du alltid ha med muligheten til å avregistrere seg ved å for eksempel besvare med STOPP. Og dette bør formidles i hver melding.
Ta i bruk Call-to-Action. Dette skaper engasjement og gir SMSen mer betydning – den er ikke lenger bare en beskjed eller påminnelse. En CTA kan ha mange former, men i SMS er det mest vanlig i form av en tekstlenke for å blant annet sende dem videre til en landingsside. Ellers kan det for eksempel brukes til å oppfordre kunden til å vise SMSen for å få en rabatt.
Her er timing superviktig. Send SMSen dagen tilbudet gjelder, så slipper du at de blir glemt. Det tar en gjennomsnittlig person tre sekunder å åpne en SMS, så spill litt på impulsevnen til kundene.