Kontakt oss

Kontakt oss

Vi hjelper deg gjerne! Fyll ut skjemaet, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
Kontakt oss
BLOG

Fire trinn for å starte en kampanje!

29 desember 2020
Share:

Det er på tide å starte planleggingen av det kommende årets første kampanje. De fleste bedrifter har hatt store kampanjer før jul, men det er like viktig å henge med når januar- eller nyttårs-salget er i gang. Start 2021 med et smell! Vi gir deg fire enkle trinn for å starte en kampanje.

Samarbeid med kunder er viktig for ethvert selskap. For årets første kampanje er det derfor verdt å investere både tid, penger og ressurser når det gjelder reklame. Målet er å oppnå en god avkastning, øke salg og skape god relasjon til eksisterende og nye kunder. Du finner de fire trinnene her:

1. Kjenn ditt publikum

Undersøk for å bli kjent med både ditt publikum og hva de vil ha. Dette gjør at du kan kommunisere mer direkte og effektivt.

Forstå dine kunders vaner og hvordan de har endret seg, spesielt i år. Ved slutten av 2020 er det spådd at forbrukerne foretrekker å søke etter produkter og tjenester ved hjelp av mobile kanaler på nettet. Det er ingen hemmelighet at den yngre generasjonen er mer mobile. Telefonen fortsetter å være deres favoritt-enhet med økt bruk i SMS og meldinger mellom selskap og kunde. Hva betyr dette for din virksomhet?

Kommunikasjonen din må rettes mot kunder som bruker for eksempel:

  • SMS
  • E-post
  • Sosiale medier
  • Andre meldingskanaler, som for eksempel WhatsApp

Selv om fysiske butikker vil fortsette å være stedet der kjøpet fullføres, vokser omnikanaler og salg på nett – spesielt gjennom mobiltelefonen. Forsikre deg om at du også undersøker kjønn og alder på ditt publikum, samt hvilke interesser som utgjør størst andel av salget. Det vil sannsynligvis inneholde:

  • Klær og tilbehør
  • Elektronikk
  • Sport
  • Skjønnhet
  • Leker

Mens julen handler om magien ved å gi, vil du i år se en tendens til at folk unner seg en personlig gave. Spesielt ser vi at januar er måneden der folk unner seg selv produkter og tjenester. Med SMS og andre kanaler som lar deg sende meldinger direkte til kundene, kan du hjelpe dem med å finne det de ønsker seg. Gjør shoppingprosessen mer brukervennlig!

Fortsett å vurdere virkningen av COVID-19-krisen. Hvordan har dette påvirket økonomien til dine kunder? Kanskje du skal sende en kupong eller lage en spesialkampanje tilpasset dagens situasjon?

Når du har gjort all denne undersøkelsen, kan du praktisere den. Sett sammen en liste over potensielle kunder, segmenter ditt publikum basert på kjønn, alder og interesser. Lag deretter en unik kampanje og personliggjør budskapet til hver person.

2. Velg leverandør og kanal

Hvordan kan vi hjelpe deg med å skape effektiv kommunikasjon?
«Ved å få mest mulig ut av din markedsføringsstrategi!»

Hvert år er det de store kampanjene avgjørende for bedrifter. SMS er fortsatt den beste måten å nå folk på. Med vår teknologi kan vi i LINK Mobility hjelpe deg med å lansere fantastiske tilbud, nye produkter og hjelpe deg med å benytte den kanalen som fungerer best for dine nåværende- og potensielle kunder.

SMS er den perfekte kombinasjonen av effektivitet og nytte. Tekstmeldinger har høy åpningsrate og er enkel å lese, samt at den når raskt ut til kunden. Med SMS kan du markedsføre produkter, tilby rabatter, sende varsler eller hjelpe kunder og besvare spørsmål. Uansett hvordan eller hvorfor du vil nå ut til dine kunder, har vi en løsning for enhver kommunikasjon. For SMS er de tre mest populære:

  • SMS med kun tekst
  • SMS med URL (en klikkbar link) som tar deg direkte til tilbud eller kampanje
  • Toveis dialog med LINK Conversation

Visste du forresten at vi tilbyr med enn SMS? LINK Mobility tilbyr også andre kanaler, som WhatsApp, Viber, RCS og Google Verified SMS.

3. Legg til bilder og logo

Med bruk av logo vil troverdigheten stige. Mottar man som kunde en SMS med et avsendernavn man kjenner til, vil sjansen for at man faktisk trykker på linken øke. Det samme gjelder ved bruk av løsninger der man kan plassere inn bilder og logoer. Bruk selskapets farger og bilder, slik at kundene dine gjenkjenner ditt brand.

Beskrivende bilder eller filmer kan også være en pådriver for å øke salget. Vis hvordan et produkt fungerer via en animasjon eller en film, eller legg opp bilder for å vise step-by-step. Husk å bruk bilder og farger som er spesielt for din merkevare, slik at kunden med en gang forstår at det er deg.

Det er like viktig å kunne administrere online bestillinger i tide og oppfylle levering innen fristen. Bruk SMS og meldinger for å sende oppdateringer til kundene dine. Gi dem beskjed når du har mottatt bestillingen og informer dem når pakken er på vei. Det kan også gi god kundetilfredshet dersom du varsler når pakken faktisk er levert. Sørg for å kommunisere hvis det er forsinkelser eller varen kunden ønsker seg er utsolgt.

4. Forbedre deg

Både under og etter en kampanje er det viktig å notere seg hva som har skjedd. Her har du sjansen til å bli enda bedre kjent med dine kunder og deres vaner. Når på døgnet er de mottakelig for å åpne en melding? Og hvem er det som faktisk kjøper noe?

Prøv deg frem under kampanjen, men legg merke til hva som fungerer. Kanskje du bør endre budskap eller være enda mer personlig? Bruk segmentene og send meldinger når du ser at målgruppen din er mottakelig. Kanskje kan det være en idé å sende til de yngre på et tidspunkt, med en bestemt kontekst og til de eldre en helt annen tid på døgnet.

Hos LINK Mobility er vi her for å hjelpe deg med å opprette og starte kampanjer ved hjelp av SMS eller andre kanaler. Vi ønsker at du skal få mest mulig ut av denne perioden. Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg med din kampanje.


Mer inspirasjon

Other sites