Vi hjelper deg gjerne! Fyll ut skjemaet, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.
I denne artikkelen kan du lære mer om viktigheten av flerkanalsmeldinger, og dens rolle i kommunikasjonen. SMS er kjent for å være en pålitelig og effektiv meldingskanal, men etter hvert som markedet utvikler seg og folks vaner endrer seg, har nye kanaler dukket opp. SMS er fremdeles en viktig rolle i kommunikasjon, men det kan være interessant å begynne å se hvor kundene dine befinner seg. For noen vil det være mer relevant å bli kontaktet i andre kanaler enn via SMS.
Flere og flere mennesker, spesielt den yngre generasjon, foretrekker å sende og motta meldinger med hjelp av OTT-kanaler. Årsaker kan for eksempel være:
Det er også flere grunner til at ditt selskap bør implementere OTT-kanaler. Basert på populariteten til disse kanalene øker du sjansen for å nå målgruppen din, samtidig som du tilfører verdi og en rikere kundedialog. Ved å bruke disse kanalene kan du:
Ved å bruke OTT, er du ikke bare til stede og tilgjengelig i flere kommunikasjonskanaler, men du overlater det også til kunden å bestemme hvor de vil bli kontaktet. Med OTT-kanaler kan du samle alle funksjoner i en kanal. Med WhatsApp kan du sende dokumenter som kontrakter, videoer med instruksjoner eller lydopptak av samtaler. Du kan for eksempel:
Denne toveis interaksjonen skaper en beriket kundedialog i forbrukerens foretrukne kanal.
OTT-kanaler har uendelig bruk. De kan inkludere varsler, markedsføring og kundeservice. Her er noen ideer om hvordan du best kan bruke flerkanalsmeldinger og holde kontakten med kundene dine:
Bruk varsler via SMS eller andre apper. For eksempel Viber, for ting som kan klikkes på. Oppdater kunder om leveringstid, åpningstid eller hvordan de kan hente en pakke. Du kan også sende påminnelser om helsetjenester, betalinger og fakturaopplysninger. Gi bekreftelse for online bestillinger, mottatte betalinger eller booking av time. OTT-kanaler er også gode for intern kommunikasjon for å effektiv nå dine egne ansatte.
Belønn dine lojale kunder, eller lokk nye kunder til å kjøpe med spesialtilbud. Du kan bruke kuponger eller sende ut rabatter via SMS eller andre kanaler. Oppmuntre til en spesiell atferd ved å bruke belønninger, for eksempel rabatt ved et kjøp online. Du kan også kombinere kupong med annen informasjon, for eksempel en påminnelse om åpningstider eller en undersøkelse som samler inn data.
Husk at visse OTT-kanaler, som WhatsApp ikke tillater markedsføringsmeldinger. Kontakt oss i dag, dersom du ønsker å vite mer.
Lær hva dine kunder ønsker eller foretrekker ved å bruke spørreundersøkelser og samle inn verdifull data, som kan brukes til å forbedre din virksomhet. Øk svarprosenten ved å sende undersøkelsen til mottakernes foretrukne kanal eller ved å tilby en rabatt til de som svarer. Med LINK Collect, som bruker SMS, kan du be om svar og få informasjon, som vil øke til kundetilfredshet.
Kunder ønsker å bli hørt, og dette er mulig ved å starte en toveis dialog. De vil føle seg mer involvert, og du kan få verdifull innsikt i deres ønsker og behov. Det er også mulighet for mersalg, kryssalg og re-salg, noe som øker konverteringsfrekvensen.
Det er tider hvor du trenger å sende viktig informasjon. For eksempel oppdateringer, endringer i åpningstider eller nye hygienetiltak. Med OTT-kanaler har du mulighet til å nå så mange mennesker som mulig ved å sende meldinger i deres foretrukne kanaler. Å ha flerkanalsfunksjoner betyr at du kan finne den kommunikasjonskanalen som er mest optimal for deg og dine kunder ved kritisk og viktig informasjon.
Som CPaaS-leverandør tilbyr vi mange av OTT-kanalene som virksomheten din vil finne verdifull og relevant. Ta kontakt med oss i dag for å lære mer om hvorfor flerkanalsfunksjoner er viktige og hvordan du kan ta de i bruk.
Kilder
https://mobilesquared.co.uk
https://www.messengerpeople.com/global-messenger-usage-statistics/