Kontakt oss

Kontakt oss

Vi hjelper deg gjerne! Fyll ut skjemaet, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
Kontakt oss

Hva er LINK Web Experience?

27 januar 2021
Share:

Rich Media er den siste tiden brukt mye innen markedsføring, men hva er det og hvordan kan du bruke det? LINK Web Experience er et flott verktøy for å dra nytte av Rich Media. Vi skal lære deg hva det er, hvordan det fungerer og hvorfor du trenger det.

Rich Media, eller rikt innhold er bruken av forskjellige medieformater. Dette kan for eksempel være tekst, bilde, video, animasjon eller GIF og lyd, i kombinasjon med hverandre. Det er rett og slett en mer moderne og sofistikert måte å kommunisere med sluttbruker på. Du vil fange kundens oppmerksomhet, skille deg ut fra dine konkurrenter og forbedre resultater av kampanjene dine med økt engasjement. I denne artikkelen skal vi lære deg hva LINK Web Experience er, hvordan du kan bruke det og hvordan du kommer i gang.

Hva er LINK Web Experience?

LINK Web Experience er et innovativt verktøy med uendelige muligheter for å berike kommunikasjon. Når du sender en SMS, kan du legge til en URL som fører deg til en destinasjons-side. Denne klikkbare linken vil sende mottaker til en side som kan inkludere de forskjellige medieformatene: tekst, bilde, video, animasjon eller GIF og lyd, i kombinasjon med hverandre. 

Er SMS nytt for deg? Sjekk ut vår guide for nybegynnere!

LINK Web Experience gir deg også full tilgang til kampanje- og sporingsdetaljer, som du ikke kan få ved utsendelse av tradisjonell SMS. Du kan for eksempel sport åpningshastigheten på destinasjons-siden og klikke gjennom gjennom frekvensen hvis du har et spesifikt mål, eller en Call-to-Action (CTA). Du kan til og med gjøre A/B-testing og analysere hvilke kunder som reagerer nest på de ulike kampanjene. Kartlegg dataene til CRM for å forbedre segmenteringen til fremtidige kampanjer.

Hvorfor trenger du LINK Web Experience?

Det er uendelig med fordeler ved å bruke LINK Web Experience. Sluttbruker setter pris på en mer interaktiv opplevelse når de kommuniserer med en bedrift. Skap nysgjerrighet med en interessant SMS som får kunden til å ville åpne URL-en.

Bruk LINK Web Experience til å:

  • Markedsføre merkevaren din
  • Skape engasjement
  • Forbedre kundetilfredshet
  • Spre merkevarebevissthet
  • Skape lojalitet
  • Øke respons og konvertering
  • Maksimer avkastning på kampanjer

Du får også tilgang til kampanjeverktøy og dashboard for å spore resultater, analysere data, kjøre tester og forbedre fremtidige utsendelser.

Hva kan du bruke LINK Web Experience til?

Du kan bruke LINK Web Experience på en rekke måter. Noen eksempler er:

  • Tilby rabatter – belønne lojale kunder med personlige rabatter eller sende tilbud
  • Dele informasjon eller sende varsler – med interaktive eller visuelle data blir informasjonen raskere lest, morsommere og forhåpentligvis husket
  • Samle informasjon – stille spørsmål eller sende en undersøkelse. Å kjenne kundene dine godt betyr at du finner måter å øke tilfredshetens deres på
  • Fremme produkter – spre nyheter om at du har et nytt produkt! Forklar hvordan det fungerer, hva fordelene er og hvorfor kundene dine må ha det. Vis verdien av produktene og tjenestene dine med videoer og bilder
  • Start en dialog – Bruk LINK Conversation til å engasjere kundene dine
  • Øk merkevarebevissthet – inkluder logoen og merkevarefargene dine på destinasjons-siden. Bruk det visuelle for å skape følelser

Nysgjerrig på LINK Conversation? Les mer om det produktet her!

Hvordan kommer du i gang?

Å komme i gang er enkelt!

  • Bruk portalen til å lage landings-sidene dine, inkludert så mye innhold som du vil
  • Opprett en SMS-melding og legg til URL-en før du sender til mottaker
  • Mål resultatene til kampanjen din for å optimalisere for neste gang

Det er viktig å vurdere de forskjellige måtene å kommunisere med kundene dine og hvordan dette kan være til fordel for både dem og deg.

Har du spørsmål om Rich Media og LINK Web Experience? Eller vil du bare komme i gang? Kontakt oss!

 

Kontakt oss

LINK Mobility er Europas ledende leverandør innen mobilkommunikasjon og er spesialister på meldinger, digitale tjenester og intelligent dataanvendelse.

Protected by reCAPTCHA.
Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mer inspirasjon

Other sites