Kontakt oss

Kontakt oss

Vi hjelper deg gjerne! Fyll ut skjemaet, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
Kontakt oss

Hvem har nytte av kundeklubb?

29 juli 2020
Share:

Er du usikker på om din bedrift vil ha nytte av å bygge opp en kundeklubb? Hvordan kan din virksomhet benytte informasjon hentet fra potensielle medlemmer til å styrke kommunikasjon og generere høyere omsetning? Alt handler om å gjøre kommunikasjonen personlig og relevant i forhold til innhold og informasjon. I denne artikkelen vil vi snakke om hvorfor kommunikasjon er viktig i de aller fleste bransjer.

 

Informasjon

Eksempler på virksomheter utenfor retail-bransjen som kan ha nytte av å ha en kundeklubb er for eksempel ungdomsklubber, kino- og kulturhus, veldedige organisasjoner, restauranter, fornøyelsesparker, borettslag, transportselskaper, studentforeninger, treningssenter eller kommuner. Dette er ulike virksomheter, hvor alle har nytte av å kunne sende ut informasjon til de som benytter seg av tjenestene som tilbys.

Alle virksomheter som har kunder på en eller annen måte bør ha mulighet for å sende ut informasjon. Endrede åpningstider, ny webside, midlertidig stengt, ny adresse eller informasjon om ting som skal skje i fremtiden. Dette er bare noen eksempler på ting en sluttkunde vil sette pris på. Det smarte med å faktisk benytte SMS til dette er at det når mottakeren direkte og at 90 % av meldingene faktisk blir lest innen 3 minutter. Det handler om at de som har meldt sin interesse for deres virksomhet eller organisasjon får den informasjonen de ønsker seg. Les mer om hvordan du kan bruke SMS til viktig og effektiv kommunikasjon her!

Tilbud og dialog

Vi har alle opplevd å få en SMS med link til et forhåndssalg i en nettbutikk eller informasjon om salg i en butikk. Er tilbudet rettet til deg, basert på din alder, dine interesser og behov er det ytterst interessant å motta en slik melding. Husk å benytt data fra kundeklubbmedlemmene, slik at tilbudene du sender ut er relevante. Det er nettopp dette som er så genialt med å bygge opp en kundeklubb. Du mottar informasjon om de som vil være medlem, som du kan bruke til å segmentere slik at dine medlemmer får den informasjonen og de tilbudene de faktisk har bedt om og ønsker seg.

Du kan også bruke dialog med dine medlemmer for å forbedre deg. Uavhengig av bransje er man alltid opptatt av å være kundenes første valg. I en verden med enorme mengder konkurrenter i stort sett alle bransjer og land må man forsøke å skille seg ut. Spør medlemmene dine direkte. Hva gjør vi bra og hvordan kan vi forbedre oss? Dette handler om kundetilfredshet og å unngå å miste kunder. God, personlig dialog vil alltid settes pris på.

Markedsføring

Bruk din kundeklubb for å markedsføre dine produkter, tjenester eller din virksomhet generelt. Engasjer medlemmene til å verve flere medlemmer eller til å skrive en god omtale. Jo flere medlemmer, jo større makt har du som virksomhet til å faktisk nå ut med informasjonen eller tilbudene som er viktig for deg. Du kan lese mer om hvorfor du bør benytte SMS for markedsføring her! 

 

Mann som ser på sin mobil

 

Vi i LINK Mobility er opptatt av god kommunikasjon!
Ta gjerne kontakt med oss dersom vi kan hjelpe deg med å velge riktig tjeneste for din virksomhet.

Kontakt oss

LINK Mobility er Europas ledende leverandør innen mobilkommunikasjon og er spesialister på meldinger, digitale tjenester og intelligent dataanvendelse.

Protected by reCAPTCHA.
Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mer inspirasjon

Other sites