Kontakt oss

Kontakt oss

Vi hjelper deg gjerne! Fyll ut skjemaet, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
Kontakt oss

Inkassoselskaper – Slik kommuniserer du!

29 april 2020
Share:

Jo lengre du venter med å sende ut faktura, desto mindre sannsynlig er det å få inn betalingen. En rask og effektiv kommunikasjon øker sjansene for en rask innbetaling, og derfor er kommunikasjon for inkassoselskaper blitt spesielt viktig.

Kommunikasjon for Inkassoselskaper

Kommunikasjon gjennom SMS er uslåelig når det gjelder å treffe forbrukeren direkte. 90% av all SMS blir lest innen 3 minutter. Ved å effektivisere kommunikasjonen, reduserer du kredittapet og forbedrer kontantstrømmen. Enten det er enkle SMS-påminnelser, mobilfakturaer eller tilpassede kundedialoger hjelper vi deg med å utvikle ditt kundeforhold med riktig type kommunikasjon.

Vi har hjulpet selskaper som Visma og Avida Finans med å ta sin kommunikasjon til neste nivå. På denne måten har innbetalingene økt, samtidig som styringsprosessene har blitt strømlinjeformet. Med vår innsikt i hvordan selskaper håndterer inkassosaker, vil vi komme med våre beste tips.

  • Betalingspåminnelse

Å minne forbrukeren om at de har en ubetalt faktura vil kunne øke sannsynligheten for innbetalingen, og samtidig gi mottakeren sjansen til å betale i tide. Med automatisk utsendelse noen dager før en fakturas forfallsdato, øker du sjansen for å få full betaling med det samme.

  • Mobilfaktura

Forenkle betalingsprosessen ytterligere ved å sende en mobilfaktura. SMS-tjenesten kan sendes ut automatisk og manuelt. På denne måten letter du betalingsprosessen for mottakeren ved å sende ut riktig informasjon ved behov.

    • Manuell utsending

Utløser sending av mobilfakturaer ved for eksempel innkommende samtaler fra din forbruker angående fakturadetaljer eller avdrag, eller sender en massemelding til en gruppe mottakere der fakturaen har forfalt.

    • Automatisert utsending

Hvis en mottaker ringer inn og trenger en ny faktura, kan du gi valget mellom å få fakturainformasjonen sendt til ham ved å taste inn personnummer/saksnummer på telefonen, og dermed redusere behandlingstiden for administratorene. På denne måten kan du bruke mer tid på å hjelpe mottakerne med mer sammensatte problemer. Du kan også opprette automatiske utsendelser noen dager før fakturadato.

  • Tilpass kundedialoger

Vil du tilby muligheten til å tilpasse en avbetalingsplan uten ekstra behandlingstid og manuell jobb? Ved å lage en enkel dialog der mottakeren har lov til å velge mellom forskjellige alternativer, fylle ut informasjon og deretter ta del i forskjellige tilbud, kan du sikre at pengene blir innbetalt.

Du kan lage en slik dialog raskt og enkelt selv, og du kan henvise til en spesifikk avbetalingsplan. Da gir du kunden sjansen til å velge prisen som tilfredsstiller mottakerens betalingsmulighet ut ifra mottakerens situasjon. På denne måten får du takknemlige kunder som føler seg sett.

 

Vi jobber raskt og effektivt for å finne den rette løsningen for at du skal få de beste forutsettingene. Riktig kommunikasjon på en riktig måte gir deg kortere saksbehandlingstid og en enklere betalingsflyt. Trenger du hjelp for å se om dette kan gjøres for din bedrift? Kontakt oss gjerne!

 

Kontakt oss

LINK Mobility er Europas ledende leverandør innen mobilkommunikasjon og er spesialister på meldinger, digitale tjenester og intelligent dataanvendelse.

Protected by reCAPTCHA.
Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mer inspirasjon

Other sites