Kontakt oss

Kontakt oss

Vi hjelper deg gjerne! Fyll ut skjemaet, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
Kontakt oss

Innholdsoptimalisering

22 oktober 2020
Share:

La oss snakke om SMS som konverterer. Hva fungerer bra og hva fungerer dårlig? Det handler om å vite hvem kundene dine er, når de er mottakelige for din SMS og hvordan du skriver SMS-teksten.

 

Personlig

Vær personlig – Segmenter på kjønn, alder og livssituasjon. Til for eksempel kvinner, over 30 år, med barn velger du en type tekst til et bestemt tidspunkt. Til kvinner under 30 år, uten barn er det kanskje smart å velge noe annet. Bruk navnet til kunden og den informasjonen de har oppgitt for å få være mest mulig personlig.

Det bør også skrives på forskjellig måte til forskjellig publikum. Man kan skrive med «slang» til ungdom, men kanskje være mer formell til de eldre. Man kan også skrive på dialekt eller bruke ord og uttrykk som tilhører et bestemt sted for å være ekstra personlig. Hvis man føler at man mottar en SMS fra noen man «kjenner» er sjansen større for at man faktisk kjøper noe. Som belønning for at du kan innhente og bruke informasjonen kunden har gitt fra seg, kan du garantere at de vil motta relevante tilbud og informasjon. Du lar kunden din bestemme selv hva de ønsker å motta.

Oppbygging av SMS-tekst er også viktig. Tenk alltid på den første setningen, som den viktigste. Når en smarttelefon er låst, kan man faktisk se litt av tekstmeldingen man mottar. Tenk alltid derfor på hva du ønsker at det første kunden skal se er. Har du gode tilbud og høye rabatter kan det være smart å ha dette tidlig i teksten. 

Bruk været, høytidene som er i vente eller andre relevante samfunnsrelaterte ting når du sender SMS. «Til helgen er det meldt strålende sol, kan vi friste med ukas første utepils i solveggen? Bestill bord her!» eller «Til helgen er det meldt regn, unn deg en middag innendørs! Bestill bord her!»

Timing

Send til riktig tid – Dette med vær og høytider kan også være bra for timingen, men når på døgnet er det best å sende en SMS? Vi må tilbake å se på hvem kundene våre er. Kvinner, over 30 år, med barn har det ofte hektisk om morgenen. Kanskje det kan være lurt å sende SMS i lunsjen? Kvinne, under 30 år, uten barn kan derimot være mottakelig og klar for å lese SMS fra deg til frokost eller på bussen på vei til skole eller jobb. Igjen, her må vi segmentere og bruke informasjonen kundene har gitt fra seg.

Et eksempel vi ofte bruker er TV. Vi vet at det samler seg i gjennomsnitt mellom 600.000 og 700.000 personer for å se Skal Vi Danse på lørdager rundt kl 20:00 når sesongen er i gang. Planlegg å send en SMS i reklamepausen – mange vil trolig ha tid til å lese SMS fra deg, i god tid til neste danseoppvisning. 

 

Send SMS med kodeord KONTAKT til nummer 27222, så vil en av våre rådgivere ta kontakt med deg for en uforpliktende prat. Følg også vår Facebook Live, torsdag 29.oktober kl 14:00 for å høre mer om innholdsoptimalisering og SMS som konverterer, i anledning Black Friday og Black Week.

Fikk du ikke med deg vår første sending om Black Friday, kan du se den her!

Kontakt oss

LINK Mobility er Europas ledende leverandør innen mobilkommunikasjon og er spesialister på meldinger, digitale tjenester og intelligent dataanvendelse.

Protected by reCAPTCHA.
Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mer inspirasjon

Other sites