Tenk først på hva du vil gi bort. Er det tips, inspirasjon, nyheter, eller vil du kanskje tilby rabatter? Her gjelder det å finne riktig balanse slik at du treffer dine kunder med relevant informasjon. Tenk at du skal belønne kundene som takk for at de er med i kundeklubben.
Når du har kommet i gang, vil du etter hvert innhente mer og mer data fra medlemmene. Med denne dataen kan du skreddersy tilbud til individuelle kunder. Da får du mulighet til å gi kunden en litt mer personlig opplevelse, som også gjør at kundeklubben skiller seg ut i mengden.
Sørg for at folk får vite om kundeklubben. Det lønner seg åpenbart ikke å ha en kundeklubb når ingen vet at den eksisterer. Hold for eksempel av en side i kundeavisen til å fremheve kundeklubben, og spør dem eventuelt om de har lyst til å bli med i kundeklubben når de handler hos deg – enda bedre om du gir dem en rabatt eller belønning der og da hvis de bestemmer seg for å bli med.
Og sist, men ikke minst – la kundeklubben være noe eget, et VIP-hjørne eller liknende. Ikke pøs på med de samme tilbudene som allerede står i kundeavisen eller på nettsiden. Gi dem tilbud som bare gjelder kundeklubbmedlemmer, da snakker vi VIP-følelse. Og da vil kanskje flere være med.
Les mer om våre produkter her: