Kontakt oss

Kontakt oss

Vi hjelper deg gjerne! Fyll ut skjemaet, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
Kontakt oss

Det handler om å nå de riktige personene, med det riktige budskapet på det riktige tidspunktet!

1 november 2019
Share:

En gjennomsnittlig nordmann mottar ca. 20 meldinger i måneden via våre løsninger. Denne dataen gir oss unik innsikt i hva som skal til for å lykkes med mobilkommunikasjon.

I dette blogginnlegget skal vi dele noen spennende data med deg. 

1-1 dialogen har vært snakket om lenge, og for oss som driver med direkte kommunikasjon på mobilen, er dette en slags «hellig gral». For de fleste er det langt igjen før man levere skikkelig personalisert kommunikasjon. Dette ser vi spesielt godt innenfor SMS-markedsføring. Grunnlaget for relevant kommunikasjon legges allerede når kunden opter inn, du må ha de riktige samtykkene og samle så mye som mulig av informasjonen du ønsker deg. Og dette må du balanseres opp mot konvertering.

Data er ikke noe verdt hvis du ikke kan bruke den til noe. I LINK Mobility mener vi at ting er i ferd med å bli mer enn komplekst nok. Vi tror AI vil spille en viktig rolle her og jobber aktivt med det vi kaller «Smarte Assistenter» –roboter som hjelper deg å skru på de parameterne som avgjør konvertering. Eksempler kan være; timing (når på døgnet skal de forskjellige segmentene motta meldingen?), hva slags tilbud skal de ha og hvilke «Buzzwords» driver konvertering.

Du rekker nok ikke å gjøre så mye med dataene du har før Black Friday. Derfor har vi samlet litt statistikk vi tror du kan benytte deg av for å treffe bedre.

Hvem responderer best på tilbud levert på mobil?

  • Vi ser en tydelig overvekt av kvinner i Retail segmentet. En ting er at det er flest av dem i kundeklubbene, men vi ser også bedre konvertering – 42% bedre enn menn.  Se tipsene i det forrige innlegget vårt for tips om hvordan du kan optimalisere mot både kvinner og menn. – her
  • Målgruppene med alder fra 30 – 50 har langt høyere sannsynlighet for å slå til på tilbud
  • Familier med komfortabel inntekt er mest tilbøyelige til å respondere på tilbud

Når på døgnet skal du sende kampanjen din?

Her er det selvsagt forskjeller basert på hvilket segment du henvender deg til, men befolkningen sett under ett løser helst inn tilbud midt på dagen.

  • Det er «topper» i konvertering kl 08,14 og 19.
  • «Ingen» sender kampanjene sine før 07 og etter kl 20.

Hva slags respons kan du forvente?

Her er det selvsagt vanskelig å si et tall på konvertering. Det kommer jo an på hva du selger. MEN vi ser gjennomsnittlig innløsning på – løst inn kupong eller foretatt kjøp. På 4,2 på kvinner og 3,1 på menn.

 

Kontakt oss

LINK Mobility er Europas ledende leverandør innen mobilkommunikasjon og er spesialister på meldinger, digitale tjenester og intelligent dataanvendelse.

Protected by reCAPTCHA.
Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mer inspirasjon

Other sites