
En gjennomsnittlig nordmann mottar ca. 20 meldinger i måneden via våre løsninger. Denne dataen gir oss unik innsikt i hva som skal til for å lykkes med mobilkommunikasjon.
I dette blogginnlegget skal vi dele noen spennende data med deg.
1-1 dialogen har vært snakket om lenge, og for oss som driver med direkte kommunikasjon på mobilen, er dette en slags «hellig gral». For de fleste er det langt igjen før man levere skikkelig personalisert kommunikasjon. Dette ser vi spesielt godt innenfor SMS-markedsføring. Grunnlaget for relevant kommunikasjon legges allerede når kunden opter inn, du må ha de riktige samtykkene og samle så mye som mulig av informasjonen du ønsker deg. Og dette må du balanseres opp mot konvertering.
Data er ikke noe verdt hvis du ikke kan bruke den til noe. I LINK Mobility mener vi at ting er i ferd med å bli mer enn komplekst nok. Vi tror AI vil spille en viktig rolle her og jobber aktivt med det vi kaller «Smarte Assistenter» –roboter som hjelper deg å skru på de parameterne som avgjør konvertering. Eksempler kan være; timing (når på døgnet skal de forskjellige segmentene motta meldingen?), hva slags tilbud skal de ha og hvilke «Buzzwords» driver konvertering.
Du rekker nok ikke å gjøre så mye med dataene du har før Black Friday. Derfor har vi samlet litt statistikk vi tror du kan benytte deg av for å treffe bedre.
Hvem responderer best på tilbud levert på mobil?
Når på døgnet skal du sende kampanjen din?
Her er det selvsagt forskjeller basert på hvilket segment du henvender deg til, men befolkningen sett under ett løser helst inn tilbud midt på dagen.
Hva slags respons kan du forvente?
Her er det selvsagt vanskelig å si et tall på konvertering. Det kommer jo an på hva du selger. MEN vi ser gjennomsnittlig innløsning på – løst inn kupong eller foretatt kjøp. På 4,2 på kvinner og 3,1 på menn.
LINK Mobility er Europas ledende leverandør innen mobilkommunikasjon og er spesialister på meldinger, digitale tjenester og intelligent dataanvendelse.