RCS, ofte merket som «SMS 2.0», er neste generasjon tradisjonelle SMS-meldinger på Android-mobilenheter. Dette lar merkevarer forbedre kundeopplevelsen med bilder, karuseller, videoer, kart og handlingsfremmende knapper, alt i den opprinnelige meldingsapplikasjonen på mobiltelefonen. Den rikere meldingsopplevelsen gir større engasjement og bedre interaksjon mellom merkevarer og kunder.
For bedrifter vil sendingen av en RCS-kampanjer være komplisert, med ulike tilnærminger og nivåer av støtte på tvers av mobilnettoperatører. LINK har 30 lokale kontorer i 19 land som tilbyr kundebehandling med lokale suksess-team som gir støtte på lokale språk. LINK hjelper bedrifter med å bygge RCS-kampanjene sine samtidig som de tar opp de spesifikke utfordringene for den bestemte bedriften for å navigere gjennom kompleksiteten til RCS.
For å styrke kjerneverdien til LINKs RCS-plattform er det flere fullt integrerte LINK SaaS-løsningene som dekker kampanjeautomatisering i forbindelse med markedsføring, kundebehandling og avanserte NLP/AI Chatbot-brukssaker. LINK Messaging RCS-løsningen muliggjør også RCS-levering i tredjepartsplattformer som for eksempel Adobe Creative Cloud.
«LINK Messaging RCS-løsningene er posisjonert som en måte for bedrifter til å håndtere kompleksiteten ved å administrere flere kampanjer på tvers av flere land, noe som gjør det lettere for RCS å bli adoptert av andre bedrifter. Kombinert med chatbots kan du håndtere betydelige mengder kunde initierte meldinger, slik at merker kan samle implisitte opt-ins. Dette gjør det mulig for samtaler å flyte gjennom en merkevare-opplevelse. Rich Communications Services gir mulighet for høyere engasjement og med vår erfaring gir det sterkere/bedre avkastning, spesielt sammenlignet med mer tradisjonelle markedsføringskanaler.» – Fredrik Nyman, Chief Commercial Officer for LINK Mobility Group.