Kontakt oss

Kontakt oss

Vi hjelper deg gjerne! Fyll ut skjemaet, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
Kontakt oss
BLOG

Ofte stilte spørsmål om SMS-markedsføring

30 juli 2021
Share:

“Er SMS-markedsføring effektivt?”

SMS er en veldig effektiv, rask og enkel måte å nå kunder på. Visste du at 95% av all SMS blir lest innen 3 minutter? Det betyr at din mottaker nesten alltid vil se dine meldinger raskt. SMS er en effektiv kanal fordi det er så enkelt å tilpasse kommunikasjonen slik at kunden føler seg sett og verdsatt.

«Når bør virksomheter bruke SMS-markedsføring?»

Bedrifter bør bruke SMS-markedsføring når de har rask, relevant informasjon å distribuere til målgruppene, for eksempel en ny rabattkode, en åpningstidsoppdatering, tidsbestemt kampanje, informasjon om et arrangement eller viktige beskjeder til målgruppen.

«Hvorfor er SMS-markedsføring viktig?»

SMS-markedsføring er viktig da det åpner for god dialog mellom kunde og virksomhet. Ved å tilpasse kommunikasjonen vil du kunne forbedre kundetilfredshet, engasjement og merkevareanseelse.

 

«Hvordan starter jeg med SMS-markedsføring?»

Det er enkelt å komme i gang med SMS-markedsføring. Her har du de grunnleggende stegene:

  1. Ta kontakt til LINK Mobility.
  2. Opprett en konto.
  3. Opprett eller importer en kontaktgruppe. Vi kan hjelpe deg å samle inn ny kundedata om du ikke har gjort det allerede
  4. Velg mottaker etter hva du ønsker å kommunisere.
  5. Send din beskjed til den valgte kontaktperson eller gruppe.
  6. Overvåk din kampanjeprestasjon med tjenestens analyser og dashboards.

 

«Hvordan kan SMS-markedsføring tiltrekke nye kunder?»

Å bruke SMS-markedsføring kan vise nye kunder at din virksomhet er forpliktet til å gi god kundestøtte og en personlig kundeopplevelse. Dette kan forbedre din troverdighet.

 

“Hva bør jeg være oppmerksom på?”

Når du skal sende ut SMS er det noen lover og regler du bør være oppmerksom på. De viktigste er:

  1. Du må alltid ha samtykke / tillatelse fra en person før du begynner å sende.
  2. Du må gjøre mottakeren oppmerksom på eventuelle kostnader eller kostnader som påløper kunden – selv om SMS-ene er brukerbetalt. Gjelder KUN hvis du bruker overtakserte SMS-er for donasjoner eller betaling for produkter eller tjenester og hvis SMS-ene er en betalt tjeneste for mottakeren.
  3. Du skal alltid inkludere muligheten for å avmeldte seg av din utsendte SMS. Slik at mottakeren forstår lett hvordan de kan melder seg av tjenesten.

LINK Mobility bistår dere i prosessen for å gjøre alt korrekt og innenfor gjeldene lovverk.

 

«Hvordan kan SMS-markedsføring hjelpe deg med å beholde kundene du allerede har?»

Eksisterende kunder kan dra nytte av dine SMS dersom du holder kontakten med dem igjennom gode tilbud, eller nyheter fra din bedrift. Disse oppdateringene vil kunne holde din bedrift i tankene på kunden, og spesielt hvis du tilbyr dem spesialtilbud for å være en lojal kunde.

«Hvor mange tegn er det i en SMS?»

Én SMS kan inneholde 160 tegn – noen spesialtegn og emojis bruker flere tegn. Når du bytter til en «ny melding» 160 tegn ekstra, er det i samme melding standard for SMS-teknologi at syv tegn brukes når du bytter. Linjeskift «koster» 1 tegn.

Nedenfor kan du se et eksempel på tegnnummer og tariffer i en sammenhengende melding:

  • 1 SMS takst = 160 tegn i en beskjed
  • 2 SMS takst = 306 tegn i en beskjed
  • 3 SMS takst = 459 tegn i en beskjed
  • 4 SMS takst = 612 tegn i en beskjed
  • 5 SMS takst = 765 tegn i en beskjed
  • Over 160 tegn: 153 tegn * X

 

“Er det andre alternativer til den tradisjonelle SMS’en?”

Ja, i LINK tilbyr vi mange andre kanaler enn SMS. Du har derfor muligheten til å drive markedsføring via:

Fant du ikke svaret på spørsmålet ditt her? Kontakt oss, så kan vi sammen finne den rette løsningen for din bedrift.


Mer inspirasjon

Other sites