Kontakt oss

Kontakt oss

Vi hjelper deg gjerne! Fyll ut skjemaet, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
Kontakt oss
BLOG

Oppretthold salget med Klikk og Hent

16 juni 2021
Share:

Når vi nå er halvveis i 2021, er det fortsatt noen land som fortsatt holder på strenge restriksjoner for å slå ned pandemien, mens andre har begynt å åpne opp samfunnet igjen. Kundeatferden har endret seg, og dette påvirker også butikker. Hvordan kan butikker fortsette virksomheten i løpet av denne tiden og tilpasse seg nye kundepreferanser? Løsningen er klikk og hent.

 

Klikk og Hent er en blanding av online shopping og opplevelsen i butikken. Det er en fin måte å sikre god aktiviteter selv med helsetiltak fra myndighetene og legge til rette for kjøpsprosessen. Store kjeder som Ikea, Zara, Maxbo, XXL har tatt i bruk klikk og hent-løsningen. Taperen er helt klart de som ikke gjorde det!

 

Hvordan fungerer Klikk og Hent?

  1. Først er online shoppingaspektet: Kunden begynner med online shopping og bestilling av produkter på nettsiden din.
  2. Du sender ut en SMS- eller OTT-varsling for å informere kunden om tilgjengeligheten av varen og når den vil være klar for henting.
  3. Til slutt er butikkopplevelsen: Kunden kommer til butikken for å hente varen de har kjøpt på det tidspunktet og adressen som er angitt i SMSen.

Hva er fordelene med klikk og hent?

Med Klikk og Hent finnes det fordeler for både kunden og bedriften. For kunden inkluderer disse:

  • Spart tid
  • Ingen leveringskostnader
  • Sikker shoppingopplevelse

For deg som bedrift:

  • Besparelser i fraktkostnader
  • Ytterligere kontaktpunkter med kunder (både online på nettstedet, via en mobilmeldingskanal og personlig i butikken)
  • Beholde eksisterende kunder og tiltrekke nye
  • Differensiering gjennom en ekstra praktisk tjeneste

 

Hvordan kan LINK hjelpe deg med Klikk og Hent?

Kommunikasjon er nøkkelen til å realisere fordelene ved Klikk og Hent. Kundene må vite om produktene er på lager og hva alternativene er hvis de ikke er tilgjengelig. I tillegg kan butikker ha ordrene klare raskt – noen ganger til og med innen en time! Kunder kan varsles når bestillingen vil være tilgjengelig, slik at de kan planlegge å hente den. Etter å ha handlet og hentet, kan du sende kundene en tilfredshetsundersøkelse for å forstå hvordan opplevelsen var.

Vi har en rekke kanaler for å sette opp Klikk og Hent og automatisere kommunikasjonen etter transaksjonen:

Kommunikasjon med kunder på kanalene de allerede bruker betyr en enda mer praktisk og engasjerende opplevelse for kunden! Husk at små tiltak kan være nok.

Kontakt oss, om du vil vite mer.


Mer inspirasjon

Other sites