Kontakt oss

Kontakt oss

Vi hjelper deg gjerne! Fyll ut skjemaet, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
Kontakt oss

Slik kan e-handel utvikles med SMS

25 juni 2020
Share:

Forbrukeres kjøpsatferd har endret seg de siste månedene, og netthandel har hatt en positiv effekt som har ført til en økende omsetning for de fleste aktører. Med SMS kan du konvertere flere forbrukere til lojale kunder, og dermed opprettholde salget i fremtiden.

E-handelen øker

En rapport gjort av Nets fra 2019 viser en betydelig økning i Norge, men også rundt om i Norden. PostNord opplyser om at antall hjemleveringer i koronatiden i 2020 viser en vekst på 150%. I 2019 handlet norske forbrukere for mer enn 163 milliarder kroner på nett, noe som er det høyeste noensinne. Derfor er det viktig å prøve å konvertere disse forbrukerne til lojale kunder for å opprettholde salg i fremtiden.

Kommunikasjon er viktigere enn noen gang, bruk SMS som en viktig kanal

I løpet av pandemien er det kommet ut flere nye undersøkelser som viser at kommunikasjon er viktigere enn noen gang. Spesielt når merkevarer skal ha større sjanse for å overleve, men også når ekte og transparent kommunikasjon med kundene øker forståelsen og kundetilfredsheten.

Siden Covid-19 brøt ut har flere artikler og undersøkelser vist at det er viktig for selskap å informere kunder om hvordan de håndterer situasjonen. Det kan være alt fra endrede åpningstider, levering av varer, sikkerhetsbegrensninger og lagerendringer. Etter hvert som tiden gikk begynte folk å finne seg selv i situasjonen og endre vanene sine. Slik ble den nye hverdagen dannet. Gjennom denne endringen har selskaper nå muligheten til å endre og forbedre seg for fremtiden. Det vi ser som viktig, er å gjøre kundekommunikasjonen enda mer personlig.

Den store fordelen med SMS er nettopp den direkte kommunikasjonen. Når du sender ut en melding, kan du forvente at den vil bli lest innen få minutter. Finn nye rutiner og finn nye måter på hvordan du kan bruke denne kommunikasjonskanalen. Benytt anledningen til å teste deg selv når netthandelsbransjen har fått en så betydelig økning i antall forbrukere.

Slik kan SMS hjelpe deg med å øke salget og få lojale kunder

SMS er den eneste kanalen der du når kunden direkte og hvor innholdet faktisk blir lest. Derfor er SMS den sikreste kanalen for å skape personlig kommunikasjon og for å nå korrekt målgruppe.

Med SMS kan du samle inn kundedata, sende kampanjer, leveringsbekreftelse og mye mer. Se hvordan vi ville brukt SMS hvis vi var et e-handelsfirma nedenfor.

NPS-Undersøkelse

Mange selskaper sender ut NPS-undersøkelser noen ganger i året. SMS er en fin måte å få en fullstendig idé om hvordan merkevaren og tjenestene dine oppfattes av kundene. Det kan imidlertid være vanskelig å få en høy svarprosent via for eksempel e-post, men med SMS øker sjansen for flere svar.

Status på lagerbeholdningen

Pandemien har påvirket flere forskjellige selskaper og produksjonsstadier, som har ført til at lagerbeholdningen gikk raskere tomt. Når leveringstiden øker vil forbrukeren søke andre leverandører, for å få varen de ønsker. Derfor er det viktig å informere kundene når du har fått påfyll av varer som kunden tidligere har vist interesse for. På den måten kan du kanskje påvirke forbrukeren til å handle hos deg fremfor å oppsøke andre aktører.

Mobil med SMS

Eksklusive slipp

Med planlagte utgivelser av kolleksjoner eller kampanjer vil SMS ideelt være den beste informasjonskanalen. Som vi nevnte over er det en stor fordel at SMS er en direkte kanal. Riktig informasjon til rett tid gjør at trafikk til nettside ved et slipp vil øke. Uansett om det er rabatterte eller ordinære priser, har SMS hjulpet mange av våre kunder med å få mer trafikk og øke salget.

Mobil med SMS

Levering og retur via SMS

Du kan øke kundetilfredsheten ved å sende en SMS når du har mottatt en bestilling, sendt en pakke eller mottatt en retur. På denne måten opprettholder du en større del av kommunikasjonen, og kan sikre at kunden får riktig informasjon. Dette vil også redusere innkommende henvendelser, om du har vært flink til å holde kunden informert.

Mobil med SMS

Tilpass kundeopplevelsen

Send ut en undersøkelse for å se hvordan dine kunder vil at du skal sende nyheter, kampanjer osv. Forsikre deg om at du kommuniserer i riktige kanaler med den informasjon kunden søker. Kanskje kunden foretrekker en e-post når du skal vise frem nye kolleksjoner, men SMS for tilbud. Denne løsningen kan du teste selv ved å sende en sms linkmobility til 27222

En mobil med SMS

Her kan du se vår tjenester.

Ta gjerne kontakt dersom vi kan hjelpe deg!

Kontakt oss

LINK Mobility er Europas ledende leverandør innen mobilkommunikasjon og er spesialister på meldinger, digitale tjenester og intelligent dataanvendelse.

Protected by reCAPTCHA.
Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mer inspirasjon

Other sites