Kontakt oss

Kontakt oss

Vi hjelper deg gjerne! Fyll ut skjemaet, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.

  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
Kontakt oss
BLOG

Slik kan SMS brukes til viktig og effektiv kommunikasjon

23 mars 2020
Share:

Mange personer og selskaper gjennomgår en utfordrende tid for øyeblikket. En slik situasjonen kan og vil kreve noen endringer i hvordan man vanligvis opererer. I løpet av de siste ukene har vi sendt over 500 millioner SMS-meldinger til selskaper for å gi pålitelige kritiske oppdateringer når det virkelig gjelder. Vi hjelper bedrifter, myndigheter og organisasjoner med å daglig nå sine mottakere med viktige beskjeder og informasjon. Rask kommunikasjon har aldri vært så viktig som akkurat nå! For å treffe en stor gruppe mennesker raskt, er SMS den mest effektive kommunikasjonskanalen. Du når mottakerne dine direkte og øker sjansen for at mottaker faktisk ser din melding.

 

Hvorfor er SMS den mest effektive kommunikasjonskanalen i viktige og presserende situasjoner:

SMS har global rekkevidde:

  • Uavhengig av applikasjon
  • Uavhengig av type mobiltelefon
  • Ingen internettforbindelse er nødvendig

SMS er en troverdig kanal

  • Åpningsrate på 98%
  • SMS åpnes innen 3 minutter
  • Seriøs og troverdig kanal

Høy sikkerhet

  • Høyeste datasikkerhetsnivå
  • > 99% systemtilgjengelighet
  • GDPR-compliant

 

5 måter du kan bruke SMS på for effektiv kommunikasjon:

Hold mottakeren oppdatert, enten det gjelder regler og retningslinjer, matvarelevering, bestillingsbekreftelser eller ombooking. Bruk SMS til direkte kommunikasjon for å alltid holde dine mottakere oppdater. Gjennomsnittlig tar det 90 minutter før en e-post åpnes, mens SMS har en åpningsrate på 98% i løpet av tre minutter. Her er noen tips til hvordan du kan oppnå mer effektiv kommunikasjon med bruk av SMS:

 

  1. Intern kommunikasjon

Ettersom SMS er den mest effektive kommunikasjonskanalen bør den brukes til intern kommunikasjon når det er behov for øyeblikkelig varsling, nødrapportering eller generell informasjon til ansatte.

Eksempel på effektiv kommunikasjon

  1. Påminnelser

Send en påminnelse om planlagt legetime, frisørtime, når bilen er ferdig på verksted eller at kunden må huske å betale en faktura. Vi ser at påminnelser via SMS er effektivt og reduserer ikke-møtte timer både hos lege og frisør. Når det gjelder påminnelse om betaling kan du også sende fakturaen direkte på SMS med Mobile Invoice.

SMS eksempel

  1. Varsler

Vi har flere kunder i både offentlig og privat sektor som ønsker å informere innbyggere, ansatte og kunder øyeblikkelig. Disse meldingene er ekstra viktig at når raskt ut for å varsle mottakere om en bestemt situasjon. Eksempler på slik informasjon kan være:

  • Stormvarsler
  • Industriulykker
  • Oppdateringer rundt skoler og barnehager
  • Portforbud etc

Eksempel på effektiv kommunikasjon

  1. Bekreftelser

Send bekreftelse på SMS når kunden legger inn en bestilling, når en time er bestilt, en retur er mottatt, en pakke er på vei eller for å merke at kundedatabasen er oppdatert med ny informasjon.

Eksempel

  1. Undersøkelser

For undersøkelser med få spørsmål, for eksempel en NPS er SMS en effektiv kanal å bruke. For å øke svarprosenten ytterligere, kan du tilby rabatt til de som faktisk fullfører undersøkelsen. Vi vet at yngre generasjoner foretrekker å motta undersøkelser og spørsmål via SMS, fremfor andre kommunikasjonskanaler.

Eksempel på effektiv kommunikasjon

Vi kan vi hjelpe deg med å kommunisere med dine ansatte og kunder. Enten om du vil ha SMS integrert i egne systemer eller bruke en av våre webløsninger.

  • Les mer om webløsning her
  • Les mer om integrert SMS her

 

 

 


Mer inspirasjon

Other sites