Kontakt oss

Kontakt oss

Vi hjelper deg gjerne! Fyll ut skjemaet, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
Kontakt oss

Slik lykkes du med din kundeklubb 1.0.

15 juli 2020
Share:

De neste ukene skal vi komme med noen tips for at du skal lykkes med din kundeklubb. Ordet kundeklubb relateres ofte til butikker/nettbutikker, men en kundeklubb handler egentlig bare om å ha en god dialog med og å skape lojale kunder, uansett firma, selskap eller organisasjon. En kundeklubb kan brukes på mange måter, for eksempel til informasjonsdeling, butikkarrangement, konkurranser, tilbud osv.  

 

Under vil du finne de 5 første tipsene for å lykkes.

  1. Start enkelt – Selv om du har begrensede ressurser kan du lage minst like gode sluttresultater. Begynn med å lage en visjon – hvor vil du komme og hva vil du oppnå? Arbeid deretter med smidige, små skritt av gangen i riktig retning og i det tempoet organisasjonen din kan takle.

  2. Riktig markedsføring – hva fungerer best for deg? Både for organisasjonen, men også for mottakeren din. Mange sender e-post, men det er ikke sikkert det fungerer for deg og dine kunder. SMS har en høyere kostnad, men gir ofte mye bedre resultater når den faktisk blir lest innen 3 minutterArbeid med å legge den samme typen markedsføring på hver kanal du velger, slik at mottakeren din kan koble materialet tilbake til din organisasjon.

  3. Du trenger ikke å vite alt selv – Ansett eksperter hvis du ikke kan gjøre det selv! Noen ganger koster det, men kan gi mye igjen. Hvis du velger SMS som markedsføringskanal kan det lønne seg å ha workshops med rådgivere som kan hjelpe deg med å analysere ditt spesifikke marked. Når, hvordan, hvor og hvilken melding fungerer best for nettopp dine sluttkunder?

  4. Tid og planlegging – sett av tid til dette. Det gjør seg ikke selv. Sett opp en langsiktig plan for hvordan du skal jobbe strategisk med din kundeklubb. Tilbake til punkt 1, start enkelt og sett visjonen – men husk å fullføre!

  5. Begrens hvor ofte du kommuniserer – Mange organisasjoner og bedrifter sender altfor ofte informasjon til medlemmene sine, dette kan gjøre at medlemmene blir irriterte og til slutt ønsker å melde seg ut. Dette er dårlig markedsføring! Tenk hele tiden på hvordan du kan få eksisterende medlemmer til å bli værende og hvordan du skal få nye medlemmer inn i din kundeklubb. Man vil ikke bli assosiert med en organisasjon som bare spammer! Husk at et dårlig omdømme er vanskelig å vende.

 

Jente ser på mobilen

Trykk på bilde over for å komme til de siste 5 tipsene!
Og les gjerne artikkelen om NEXT – Kundeklubb-løsningen som dekker dine behov.

Trenger du hjelp? Ikke nøl med å kontakte oss.

Kontakt oss

LINK Mobility er Europas ledende leverandør innen mobilkommunikasjon og er spesialister på meldinger, digitale tjenester og intelligent dataanvendelse.

Protected by reCAPTCHA.
Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mer inspirasjon

Other sites