Kontakt oss

Kontakt oss

Vi hjelper deg gjerne! Fyll ut skjemaet, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
Kontakt oss

Slik sender du SMS – En guide for nybegynnere

2 april 2020
Share:

Har du vurdert å implementere SMS i din markedsføring og kommunikasjon, men ikke sikker på hvordan du skal starte? SMS er en av de mest populære kommunikasjonskanalene i verden og har en åpningsrate på 98%. I tillegg leses 90% av all SMS i løpet av 3 minutter, noe som betyr at kanalen er ekstra effektiv for kritisk og viktig informasjon som skal ut raskt.

Nedenfor finner du en kort beskrivelse av hvordan du kan bruke SMS som en ny kommunikasjonskanal. Har du spørsmål? Kontakt oss gjerne!

Hvordan begynner jeg å sende SMS til mine kunder eller ansatte?

Det er forskjellige måter du kan begynne å sende SMS til dine kunder eller ansatte. Vi har flere forskjellige tjenester for å skape engasjement og kommunisere raskt, enkelt og effektivt med global rekkevidde. Systemene våre støtter både enveis og toveiskommunikasjon som du enkelt kan lage. Her er fem enkle trinn du må huske på når du tar fatt på SMS-kommunikasjon:

  1. Identifiser formålet med hver melding
    Hvorfor vil du sende meldingen? Er det for å markedsføre en ny kampanje, minne en kunde om en ubetalt faktura eller sende ut viktig informasjon? Ved SMS-sending er det ekstra viktig å være tydelig og kortfattet. Send en test til deg selv eller en kollega, sørg for at budskapet er forståelig før du gjør selve utsendelsen.

  2. Tenk på ordlyden
    Selv om meldinger ofte er korte med SMS, er det viktig at ordlyden din stemmer overens med merkevarens stemmetone og at målgruppen forstår meldingen din. En effektiv måte er at du lenker til mobiltilpasset nettside for mer informasjon.
  3. A / B-test
    Hvis du vil se hvordan en kampanje fungerer best avhengig av ordlyden, uttrykk, tilbud osv, kan du dele mottakerlisten i to for og se hvilken versjon som gir best resultat. Hvilken utsendelse genererte flest klikk? Bruk A/B testing for å alltid være best for dine kunder og deres behov.

  4. Segmentering
    Forsikre deg alltid om at du har en oppdatert mottakerliste, slik at du vet hvem du skal sende SMS til. Det er viktig at riktig målgruppe mottar din viktigste melding, tilbud eller påminnelse. Med en svar segmentering kan det føre til at mottakere melder seg ut. Fordelen med å segmentere på kontakter er at du kan være mer personlig og nå ut med relevant informasjon.

  5. Tenk på tiden
    Fordelen med SMS er hovedsakelig at den når mottakeren raskt, og det er derfor det er ekstra viktig at du velger riktig tidspunkt for sending. Få setter pris på et tilbud eller en påminnelse sent på kvelden, da dette kan oppleves som forstyrrelser. Bruk segmentene til å bli kjent med dine kunder. Når er de mottakelige for å lese ditt budskap?

Med den situasjonen samfunnet er i nå har vi lagt merke til at flere bedrifter, organisasjoner og kommuner velger å kommunisere via SMS for å informere mottakerne om relevant informasjon.

Vi har en rekke løsninger som hjelper deg med å kommunisere med dine ansatte eller kunder når du ønsker det. La oss hjelpe deg med dine behov, for kommunikasjon har aldri vært så viktig som den er nå! Bestill din web-baserte løsning LINK Engage, eller implementer SMS i ditt system med SMS Gateway.

Bestill LINK Engage knapp.   Bestill SMS Gateway knapp

Kontakt oss

LINK Mobility er Europas ledende leverandør innen mobilkommunikasjon og er spesialister på meldinger, digitale tjenester og intelligent dataanvendelse.

Protected by reCAPTCHA.
Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mer inspirasjon

Other sites