Kontakt oss

Kontakt oss

Vi hjelper deg gjerne! Fyll ut skjemaet, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
Kontakt oss

Slik skaper du aktiviteter som engasjerer!

8 november 2019
Share:

Selv om Black Friday først og fremst kanskje er en dag for å pushe gode tilbud, bør du kanskje reflektere over om du kan gjøre noe mer for kundene dine som engasjerer .

Tilbud er vel og bra. Men hva gjør du egentlig for å styrke relasjonen med kunden din? En aksept for å sende meg meldinger er en utrolig mulighet til å snakke personlig med meg. Vi når kunden når som helst og hvor som helst, og det gir oss gode muligheter for å jobbe med å styrke kunderelasjonen.

Tilbud og trafikk i digitale og fysiske butikker er selvsagt det vi gjør mest av. Men vi mener at det er viktig og utrolig verdifullt å legge inn aktiviteter av enda mer lojalitetsskapende karakter. Eksempler på slike aktiviteter kan være eksklusive konkurranser, tilgang til salg før salget eller best av alt, kan du få kunden til å engasjere seg i dine verdier?

Mange brands er bevisste på å fremme f.eks. bærekraftstiltak i markedsføringen sin. Spesielt de unge forbrukerne er opptatt av dette, og når snakker om verdiene sine, styrkes relasjonen til merkevaren.

Vi tror du bør bruke de mest personlige dialogkanalene til å snakke om både du og kunden er engasjert i. Kanskje det er bærekraft og resirkulerte materialer i klær, eller kanskje det handler om å gi folk som har falt utenfor samfunnet mulighet til å jobbe.

Vi snakker om «Betterness» som en av de store globale trendene.  Med Betterness menes at forbrukere og selskaper sammen forsøker å skape positiv påvirkning på samfunnet rundt oss og at forbrukeren velger det det beste alternativet ut fra dette ståstedet.

Når Black Week og Cyber Monday er unnagjort, kommer noe som heter Giving Tuesday – enda en amerikansk tradisjon tenker du kanskje?

JA! Denne dagen handler om å gi tilbake og er en perfekt mulighet for å levere et litt mykere budskap. Giving Tuesday er up and coming og med støttespillere som Hilary Clinton og Bill Gates, tror vi det bare er et tidsspørsmål før dette også blir en dag du «må» være med på.

Bruk denne dagen til å fortelle om hva dere står for som merkevare – og forsøk å engasjere kundene dine i dette. Man kan fremme en spesielt miljøvennlig varelinje og man kan oppfordre sine medlemmer til å støtte en sak dere er engasjert i – gjerne ved å matche bidraget. Du gir 100 vi gir 100

Her tror vi du kan tjene på å være tidlig ute. Allerede i år kommer Giving Tuesday til å få mye oppmerksomhet, og du kan treffe kunden i en relevant kontekst.

Som forbruker får man så mange tilbud i løpet av Black Week, at budskap av litt annen karakter helt sikkert er en kjærkommen variasjon når Giving Tuesday kommer.

Les mer om hvordan du kan engasjere dine kunder her:

Les om betterness

Kontakt oss

LINK Mobility er Europas ledende leverandør innen mobilkommunikasjon og er spesialister på meldinger, digitale tjenester og intelligent dataanvendelse.

Protected by reCAPTCHA.
Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mer inspirasjon

Other sites