Kontakt oss

Kontakt oss

Vi hjelper deg gjerne! Fyll ut skjemaet, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
Kontakt oss

SMS-kommunikasjon i logistikkbransjen

23 april 2020
Share:

SMS-tjenester hjelper selskaper i transport- og logistikkbransjen til en mer effektiv hverdag. SMS-varsler som inneholder statusoppdateringer, toveiskommunikasjon der kundene kan velge hvor og når de kan motta en levering vil skape merverdi gjennom transparent og effektiv kundekommunikasjon.

Med SMS-kommunikasjon kan du sende ut:

  • Leveringsstatus
  • SMS ved forsinkelser
  • SMS-påminnelse
  • Mobilfaktura
  • Intern kommunikasjon

Vi hjelper både store og små logistikkselskaper rundt om i verden med å effektivisere kommunikasjonen og arbeidsflyten deres. Siden 2013 har vi hjulpet DHL med å kommunisere med sine brukere via mobil, og dette vellykkede samarbeidet har ført til flere utviklingsmuligheter og tjenester gjennom årene.

I dag hjelper vi DHL med å tilby tjenester i mer enn 200 land. At en så stor internasjonal aktør har valgt å utvikle et globalt partnerskap med oss, viser at vår innovasjonskraft, teknologi og løsninger gjør oss til en viktig samarbeidspartner for store og globale aktører.

Transparent kommunikasjon = kostnadseffektivt

For selskaper i logistikkbransjen er effektiv kommunikasjon spesielt viktig. Mange prosesser og funksjoner må jobbe sammen for at jobben skal flyte, og i tilfelle forsinkelser og tap er det viktig at intern kommunikasjon er på plass. Ved manglende kommunikasjon er det fare for at flere koblinger blir berørt og at sluttkunden ikke vil motta korrekt eller relevant informasjon.

Funksjonell kommunikasjon øker følelsen av tilhørighet og forståelse i selskapet. Med gjennomsiktig og direkte informasjon kan alle tilpasse seg raskt til nye situasjoner og planlegge hvordan de best kan håndtere fremtidige utfordringer.

Tre tips for kommunikasjon i logistikkbransjen:

  1. Effektiv intern kommunikasjon

Øk effektiviteten til produksjonsstadiene du har i selskapet, og sørg for at alle vet om avvik.

  1. Oppdater sluttkunden

Send SMS for å varsle leveringsstatus og avvik. Gjennom transparent informasjon mot sluttkunden øker du både forståelse og kundetilfredshet.

  1. Skap merverdi

Bedrifter som tilbyr effektiv og åpen kommunikasjon har generelt mer fornøyde kunder. Skap merverdi for både firmaet og sluttkunden ved å be om tilbakemelding på fullførte leveranser, for å se hva du kan forbedre.

Eksempler på hvordan du kan kommunisere

Vi har hjulpet flere forskjellige logistikkselskaper gjennom årene med å utvikle deres kundekommunikasjon, noe som har gitt oss uvurderlig innsikt i hva som fungerer. Nedenfor finner du tre eksempler på hvordan vi hjelper logistikkbedrifter.

Use case – Varsling

Selskapet sender et varsel til kunden for at si at pakken nå er klar til å bli hentet.

Use case – tilpasse leveringen

Bedriften tilbyr kunden muligheten til å endre leveringsadresse, for å lette kundens situasjon hvis de er på reise, ønsker å få levering til jobb eller lignende.

Use case – Rikere kundedialog

Det inviteres til en dialog som gir deg som bedrift muligheten til å samle inn informasjon kunden oppgir. Her kan sluttkunden med enkle tastetrykk endre leveringstid og sted, samt returnere varen om den ikke skulle passe kundens behov. Dette gjør leveransen fra bedrift til sluttkunden mer effektiv samtidig som den gir merverdi for kunden, som vil opplever din kundedialog som rask og effektiv.  

Kontakt oss

LINK Mobility er Europas ledende leverandør innen mobilkommunikasjon og er spesialister på meldinger, digitale tjenester og intelligent dataanvendelse.

Protected by reCAPTCHA.
Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mer inspirasjon

Other sites