Vi hjelper både store og små logistikkselskaper rundt om i verden med å effektivisere kommunikasjonen og arbeidsflyten. Siden 2013 har vi hjulpet DHL med å kommunisere med sine brukere via mobil, og dette vellykkede samarbeidet har ført til flere utviklingsmuligheter og tjenester gjennom årene.
I dag hjelper vi DHL med å tilby tjenester i mer enn 200 land. At en så stor internasjonal aktør har valgt å utvikle et globalt partnerskap med oss, viser at vår innovasjonskraft, teknologi og løsninger gjør oss til en viktig samarbeidspartner for store og globale aktører.
For selskaper i logistikkbransjen er effektiv kommunikasjon spesielt viktig. Mange prosesser og funksjoner må jobbe sammen for at jobben skal flyte og i tilfelle forsinkelser og tap er det viktig at intern kommunikasjon er på plass. Ved manglende kommunikasjon er det fare for at flere koblinger blir berørt og at sluttkunden ikke vil motta korrekt eller relevant informasjon.
Funksjonell kommunikasjon øker følelsen av tilhørighet og forståelse i selskapet. Med gjennomsiktig og direkte informasjon kan alle tilpasse seg raskt til nye situasjoner og planlegge hvordan de best kan håndtere fremtidige utfordringer.
Vi har hjulpet flere forskjellige logistikkselskaper gjennom årene med å utvikle deres kundekommunikasjon. Dette har gitt oss uvurderlig innsikt i hva som faktisk fungerer. Nedenfor finner du tre eksempler på hvordan vi hjelper bedrifter innen logistikk.
Use case – Varsling
Selskapet sender et varsel til kunden for at si at pakken er klar til å bli hentet.
Use case – Tilpasse leveringen
Bedriften tilbyr kunden muligheten til å endre leveringsadresse, for å lette kundens situasjon hvis de er på reise, ønsker å få levering til jobb eller lignende.
Use case – Rikere kundedialog
Det inviteres til en dialog som gir deg som bedrift muligheten til å samle inn informasjonen kunden oppgir. Her kan sluttkunden med enkle tastetrykk endre leveringstid og sted, samt returnere varen om den ikke skulle passe kundens behov. Dette gjør leveransen fra bedrift til sluttkunden mer effektiv samtidig som den gir merverdi for kunden, som vil opplever din kundedialog som rask og effektiv.
Ta kontakt med oss i dag, slik at vi kan hjelpe deg med din mobilkommunikasjon!