Kontakt oss

Kontakt oss

Vi hjelper deg gjerne! Fyll ut skjemaet, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
Kontakt oss
BLOG

SMS-markedsføring – Her er våre beste tips! 

13 januar 2022
Share:

SMS-markedsføring kan være svaret på flere konverteringer og større engasjement rundt dine kampanjer. Mobiltelefonen har blitt nøkkelpunktet for kommunikasjon i alle sin hverdag både på arbeidsplassen og på fritiden.

Så hvordan kan bedrifter best mulig utnytte SMS og bruke åpningsraten på 98 % til sin fordel for både forbrukere, eksisterende kunder og ansatte? LINK SMS Gateway og vår webgrensesnittparaply gjør nettopp det – Her kan du lese noen virkelige eksempler på hvordan SMS-markedsføring fungerer og hvilke utfordringer denne kommunikasjonskanalen kan løse, samt hvilken verdi den gir for bedrifter og organisasjoner.

1. Styrk dine digitale kampanjer og skap verdi med dine budskap

Når det kommer til rekkevidde og hastighet, har tekstmeldingen en rekke unike funksjoner. Visste du at 98 % av alle SMS-meldinger åpnes og leses av mottakeren, og at 69,1 % av alle SMS-meldinger blir lest innen 5 minutter? Sammenlign det med den gjennomsnittlige åpningsraten på 20% for e-post. Disse to kanalene er selvsagt noe forskjellige og bør brukes der de skaper mest verdi. SMS-markedsføring kan erstatte eller støtte andre markedsføringskanaler og sikre at dine aktiviteter skaper den tiltenkte verdien for forbrukerne. Ved å implementere SMS-markedsføring åpner du bokstavelig talt opp for rask kommunikasjon mellom bedrift og forbruker.

 

2. Hastighet og fleksibilitet i SMS-markedsføring

Det er viktig å tilpasse seg forbrukernes nye informasjonssøk og kommunikasjonsmønster i en moderne verden som er i konstant endring. Fleksibilitet er nøkkelen til disse konstante justeringene. SMS-markedsføring har ingen leveringstid, noe som gjør det mulig å skape kommunikasjon og levere budskap til dine målgrupper i løpet av sekunder. LINK sine webbaserte plattformer eller LINK SMS Gateway lar bedriften din reagere umiddelbart på dagens hendelser, trender eller en konkurrents kampanjer. Hastighet og fleksibilitet lar deg alltid være ett skritt foran konkurrentene dine.

 

3. Lav kostnad i forhold til høy avkastning på investeringen (ROI)

Sammenligner du med andre typer annonser, kan kostnadene her være svært høye og avhenge av visninger og klikk. Med SMS-markedsføring treffer du kundene direkte og det lanseres og utføres til kostnadene som kun er forbundet med antall sendte meldinger til forbrukeren. Husk at du kun kan sende melding til de som har gitt samtykke.

 

4. SMS-markedsføring skaper grunnlag for målrettet kommunikasjon med forbrukerne

De mer tradisjonelle markedsføringskanalene har både fordeler og ulemper når det kommer til hvem som ser og leser dem. Derfor er det viktig at hvert markedsføringsbudskap er så målrettet som mulig. Når det drives SMS-markedsføring sendes det ut meldinger til kundene og forbrukerne som har gitt markedsføringssamtykke og derfor har bedrifter ofte førstepartsdata på disse målgruppene og vet derfor nøyaktig hvilke meldinger som skal sendes til den enkelte mottaker. Dette holder kostnadene for kommunikasjon nede, fordi du ikke sender til noen som ikke er interessert. Husk at SMS-markedsføring er tillatelse basert, og meldingene vil ende opp hos mottakere som du allerede har et forhold til og er klare til å kjøpe eller er i ferd med å gjennomføre et kjøp. Det er ofte mye billigere å selge til eksisterende kunder eller til en kunde som allerede er interessert i virksomheten din, enn til en ny kunde. Gjennom SMS-markedsføring kommuniserer du med en forbruker som allerede er pløyd, sådd og forberedt, noe som gjør at avkastningen på annonseringen vil være svært høy. SMS er derfor et kraftig konverteringsverktøy.

 

5. Personlig kommunikasjon

Personaliseringen av SMS kan bygges rundt å bruke navnet til kunden, kundens interesser og deres demografiske data. Mange av de demografiske dataene kan hentes direkte fra telefonnummeret. Segmenteringen kan til og med være stedsbasert og lage en melding basert på forskjellige butikker, regioner eller land. De personlige meldingene er kraftige og viser forbrukeren at bedriften din har gjort en innsats for å forstå dem og deres behov.

 

6. Øyeblikkelig opt-in og opt-out

En irriterende faktor er å motta spam eller irrelevant kommunikasjon. Med SMS-markedsføring er det mulig for kundene dine å registrere seg for og fra en SMS-markedsføringsstrøm umiddelbart. Dersom forbrukeren ikke lenger ønsker å motta din kommunikasjon, kan de med et enkelt klikk melde seg av. Dette bidrar til en positiv oppfatning av virksomheten din og et høyt antall fornøyde abonnenter.

LINK Mobility lar deg sømløst utnytte forbrukerens markedsadferd med tilnærmet ubegrenset potensial. Siden mobiltelefonbrukere representerer enhver form for demografi, er SMS-kanalen en markedsførings-gullgruve og kan være svaret på bedre konvertering og større engasjement i kampanjene dine! Ta kontakt med oss i dag, så hjelper vi deg!


Mer inspirasjon

Other sites