Vi snakker om ny kommunikasjonsteknologi som løfter kundedialogen til nye høyder. Visuelle virkemidler som bilder og video gjør det enklere å engasjere brukerne og formidle et budskap, et produkt, et arrangement eller informasjon. Å fange forbrukeren eller kunden med mer enn bare tekst. I stede for en lang meldingstekst, kan en video eller et bilde være forklarende på en mer effektiv måte.
SMS er en kommunikasjonsmetode som fungerer fantastisk bra. SMS er informativt og vi vet at innholdet blir lest innen kort tid, sammenlignet med andre kanaler. Likevel må vi tenke nytt og følge med i tiden. Forbrukerne forventer å bli møtt i de kanalene de befinner seg i. De ønsker å bli snakket med og ikke til. De ønsker å kunne stille spørsmål og få svar i de kanalene de er.
Trykk på bildet for å lese artikkelen «Hva er LINK Conversation?»
Tall fra 2019 viser at 99% av Norges befolkning mellom 9-79 år har egen mobiltelefon, og hele 95% av disse har tilgang på smarttelefon. Dette forteller oss at norske kunder er mer enn klar for å ha dialog med de selskapene de kjøper tjenester fra. De ønsker å motta budskap visuelt og diskutere direkte med deres favoritt brand eller organisasjon.
De nye kommunikasjonskanalene hjelper til med å forsterke budskapet ditt med bilder, video, talemeldinger, lenker, QR-koder og geografiske lokasjoner. Bruk visuell kommunikasjon for å styrke ditt budskap! Vi anbefaler likevel at du også alltid har tekst, eller forklarer bilder og video med ord, slik at du ikke utelukker noen i din mobilkommunikasjon.
Hvor skal reisen starte og hvor skal den slutte? Før kunden i den riktige retningen. Lag en vei som er enkel, beskrivende og fristende. Vi ønsker ikke å miste noen på veien, derfor er det viktig å legge opp løpet med kunden i fokus. Hvilken informasjon kan du hente opp på forhånd? Gjør det enkelt og lettvint! Beskriv stegene, kanskje er det lurt å vise hvor «lenge» det er igjen før løpet er ferdig? Farger, bilder, filmer og ikke minst gode tilbud og informasjon gjør det fristende for kunden å fullføre reisen.
«SMS på steroider» er perfekt for å engasjere kundene dine i de riktige kanalene og i riktig setting for å skape nye forretningsmuligheter. Det kan hjelper deg med å øke salget, inkludert mersalg, kryssalg og gjentakende salg, slik at konverteringsraten forbedres.
Trykk på bildet for å lese om automatiserte SMS dialoger.
Følg med på vår livestream på Facebook, torsdag 12.november kl 14:00.
Tema er ny kommunikasjonsteknologi og «SMS på steroider».