Kontakt oss

Kontakt oss

Vi hjelper deg gjerne! Fyll ut skjemaet, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.
  • Protected by reCAPTCHA.
    Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
Kontakt oss

Seks tips om hva du skal kommunisere til kundene dine akkurat nå

22 mai 2020
Share:

Ukene som fulgte har isoleringen og stengte bedrifter gjort at kommunikasjonen ut til forbrukeren nesten har stoppet opp. Hva skal vi si til kundene? Hvordan ordlegge seg, og hvilke kanaler skal vi bruke? De påfølgende ukene med gjenåpninger og økte menneskelige aktiviteter vil gradvis bli mer og mer tydelig. Ifølge en fersk rapport fra Edelman Trust Barometer, vil oppførselen til merkevarer under covid-19-krisen påvirke 50% av den franske befolkningens kjøpsbeslutninger. I denne artikkelen skal vi gi deg noen retningslinjer for hvordan du kan tilpasse deg den nåværende situasjonen og hvordan du kan begynne å kommunisere igjen med kundene dine.

Innhold

Kommuniser åpningstidene for din virksomhet
Tilby hjemlevering uten kostnad
Kommuniser om de kontinuerlige hygienetiltakene
Informer kundene om alternative betalingsmetoder
Kommuniser om det kontinuerlige sosiale engasjementet
Samle tilbakemeldinger fra kundene dine

 

1. Kommuniser åpningstidene for din virksomhet

Den siste tiden har flere selskaper kunne åpne butikkene sine igjen. Sørg for at kundene dine blir informert om tidspunkt for gjenåpning. Dette vil gi kunden beskjed om at tjenestene dine gjenopptas. 98% av tekstmeldingene blir lest på mindre enn tre minutter, noe som betyr at du garantert når ut til kunden med beskjeden.

Informer også kundene dine om å avtale tid: dvs. mange skjønnhetssalonger vil gjenoppta tjenesten, så gi kundene muligheten til å planlegge avtalene sine nå. Bruk lenker i brødteksten for meldingen for å forenkle prosessen med å sette opp en ny avtale.

 

2. Tilby hjemlevering uten kostnad

Vi lever fortsatt med tiltak og permitteringer, noe som har ført til at flere mer bevisst på utgifter. For å oppmuntre kunden til å kjøpe og dermed øke salget ditt, kan du tilby gratis hjemlevering.

Hjemlevering kan føre til en raskere kjøpsprosess og redusere antall forlatte handlekurver. Sørg for å forsikre kundene dine om at sikkerhets- og hygienetiltak er på plass for leveranser. Ikke glem å oppgi forventet leveringstid. Faktisk, jo mer beroliget kunden din blir, desto mer solid blir tilliten deres til merkevaren. Til slutt, gjør det tydelig at teamet ditt er tilgjengelig for kundene dine ved spørsmål eller bekymringer. I tider med usikkerhet er gjennomsiktighet ekstremt viktig, du må sørge for at dine kunder får passende varsling om status for bestillingen og fremdriften for leveringen. Høy kundeservicestandard vil betale tilbake i kundenes lojalitet i fremtiden og få merkevaren til å bli husket.

3. Kommuniser om de kontinuerlige hygienetiltakene

I krisetider må kommunikasjonen din være betryggende og saklig, for å opprettholde tillitsbåndet til publikum. Vis dine forbrukere at du er klar over alvorlighetsgraden av situasjonen og at du har iverksatt sanitære tiltak. Kommuniser om tiltakene som er tatt for å sikre alles sikkerhet. Eksempel: hvis du har tatt beslutningen om å gjøre antibac tilgjengelig for kundene dine, hvis diskene dine er utstyrt for å beskytte dine kunder og ansatte ved å installere pleksiglass, eller til og med hvis du har satt opp en retning i din butikk. En slik kommunikasjon vil også oppfordre kunder til å besøke butikken din med en sterk tillit til at du opprettholder smitteverntiltakene.

 

4. Informer kundene om alternative betalingsmetoder

I kampen mot spredningen av Covid-19 har flere og flere bedrifter nektet å ta imot kontanter, nettopp for å hindre spredningen. Vi lever i et snart kontantfritt land, men det er viktig å opplyse om de betalingsmetodene som er tryggest for dine forbrukere. Det kan være alt fra Vipps, faktura, tapping av kortet på bankautomaten. Her kan du vise at du er svært opptatt av hygienetiltakene og at du ønsker at kunden skal ha en trygg handel hos deg.

 

5. Kommuniser om det kontinuerlige sosiale engasjementet

Vær optimistisk og hold humøret oppe, vær empatisk med en menneskelig tilnærming. Kundene er veldig oppmerksomme på virksomheten til bedriftene og rollen de spiller i krisetider. Uthev det menneskelige aspektet ved å kommunisere tiltakene som er tatt for å beskytte dine ansatte. Du kan også oppmuntre folk til å donere til foreninger du støtter. Håp og gjensidig hjelp er nøkkelordene.

 

6. Samle tilbakemeldinger fra kundene dine

I flere uker har mange skolebarn og studenter fulgt kursene sine med videokonferanse. Noen skoler har implementert tilfredshetsundersøkelser via SMS for å avhøre brukerne deres om kvaliteten på tjenesten som er implementert og levert.

Vi har nettopp sett på de foregående linjene at visse selskaper, enten i B2B eller i B2C, lanserte nye tjenester under krisen for å imøtekomme kundenes behov: dvs. hjemlevering, konsultasjoner og verksteder via video, etc.

Hvis de har stor suksess med forskjellige kunder, er det ganske mulig at disse nye tjenestene vil fortsette etter krisen. Hvis selskapet ditt også har lansert ny tjeneste, og tilbakemeldingene er positive, ikke nøl med å sende en SMS til kundene dine for å spørre dem om de vil fortsette å dra nytte av denne tjenesten også etter krisen.

 

Les mer om hvordan SMS kan brukes når du gjenåpner din virksomhet her:  

Kontakt oss gjerne om du skulle trenge hjelp med din kommunikasjon med SMS!

 

Kontakt oss

LINK Mobility er Europas ledende leverandør innen mobilkommunikasjon og er spesialister på meldinger, digitale tjenester og intelligent dataanvendelse.

Protected by reCAPTCHA.
Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mer inspirasjon

Other sites