Denne ukens kupongtips tar vi for oss fremhevning av merkevare og teksten på kupongen.
Riktig sammenheng i bruken av merkevare kan ha en effekt på kundenes lojalitet og villighet til å bruke penger. En kupong som gjenspeiler merkevaren dårlig kan påvirke både kunders og butikkansattes troverdighet til kupongen. I verste fall kan en uinformert butikkansatt avfeie en kupong fordi den ser «illegitim» ut og gi kundene en dårlig handle-opplevelse.
Noen enkle steg som kan tas for å fremme merkevaren er:
Bruker vi merkevarer som ikke er våre egne, er det viktig å sjekke om man har tillatelse.
Trenger du eksempler på hvordan du lager kuponger som denne? Lær mer i Rekonstruering av merkevarekupong.
Unngå å ha liten og kursiv tekst i kupongen, dette kan være vanskeligere å lese for svaksynte kunder og ser ikke nødvendigvis bedre ut. For å leses av de fleste bør teksten heller aldri være under 16px i størrelse når vi skriver digitalt. Istedenfor liten og kursiv tekst, forsøk heller en lysere tone. Et tips til å raskt hente en lysere eller mørkere tone av samme farge er å bruke ColorGlower.com og skrive fargekoden inn i feltet der. Tips 7 viser et godt eksempel på at dette kan se bra ut.
Å forsøke å gjemme unntaksregler til et tilbud, kan gjøre at kundene ender opp med å avbryte et kjøp og forlate butikken med en dårlig opplevelse. Følg tips #1, unngå flest mulig unntak i tilbudene og hold dem så enkle som mulig.