Vi hjelper deg gjerne! Fyll ut skjemaet, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.
Denne ukens kupongtips tar vi for oss fremhevning av merkevare og teksten på kupongen.
Riktig sammenheng i bruken av merkevare kan ha en effekt på kundenes lojalitet og villighet til å bruke penger. En kupong som gjenspeiler merkevaren dårlig kan påvirke både kunders og butikkansattes troverdighet til kupongen. I verste fall kan en uinformert butikkansatt avfeie en kupong fordi den ser “illegitim” ut og gi kundene en dårlig handle-opplevelse.
Noen enkle steg som kan tas for å fremme merkevaren er:
Bruker vi merkevarer som ikke er våre egne, er det viktig å sjekke om man har tillatelse.
Trenger du eksempler på hvordan du lager kuponger som denne? Lær mer i Rekonstruering av merkevarekupong.
Unngå å ha liten og kursiv tekst i kupongen, dette kan være vanskeligere å lese for svaksynte kunder og ser ikke nødvendigvis bedre ut. For å leses av de fleste bør teksten heller aldri være under 16px i størrelse når vi skriver digitalt. Istedenfor liten og kursiv tekst, forsøk heller en lysere tone. Et tips til å raskt hente en lysere eller mørkere tone av samme farge er å bruke ColorGlower.com og skrive fargekoden inn i feltet der. Tips 7 viser et godt eksempel på at dette kan se bra ut.
Å forsøke å gjemme unntaksregler til et tilbud, kan gjøre at kundene ender opp med å avbryte et kjøp og forlate butikken med en dårlig opplevelse. Følg tips #1, unngå flest mulig unntak i tilbudene og hold dem så enkle som mulig.