Vi hjelper deg gjerne! Fyll ut skjemaet, så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.
Mobilbetaling (kollektivt navn for forskjellige måter å betale for en vare eller en tjeneste via mobiltelefonen) vokser raskt og har blitt et smart alternativ til andre betalingsmåter. Mobiltelefonen har vi som forbrukere alltid med oss, og i den har vi all informasjon vi trenger for å gjennomføre et kjøp. Derfor forlater vi gjerne lommeboken hjemme om det er mulig, og jo færre kort desto bedre.
Mobil betaling eller SMS-betaling kalles oppsettet der beløp blir belastet fra kundens mobilregning. En mobilfaktura kan betales med alle de populære betalingsmidlene vi har i Norge bruker, eks kredittkort, eller Vipps. Hva er viktig for mobilbetalinger fra forbrukerperspektivet? Det må være:
Sikkert – Sikkerhet fra A og Å for mobile betalinger, spesielt som svindlere gjør sitt ytterste for å stadig finne nye måter å lure oss som forbrukere. Innenfor samme kategori faller troverdighet og pålitelighet. En betalingsside som henger eller ser falsk ut, får ikke en høy konverteringsfrekvens.
Kundevennlig – Selv om det er avansert teknikk som muliggjør betalinger, setter forbrukeren vanligvis pris på seg enkle grensesnitt. Det skal være enkelt å betale, og det må være en logisk betalingsprosessen. En plagsom betalingsprosess mister selv de ivrigste shoppingglade forbrukerene.
Raskt – Betaling kan bare være noen få klikk, ellers vil fordelen ved å slippe å ta frem lommeboken forsvinne.
Les mer om Mobilbetaling og Mobilfaktura